Την ολοκλήρωση της καταβολής του εφάπαξ τιμήματος ύψους 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος αναδείχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής στον διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 έτη, ανακοίνωσαν το βράδυ της Παρασκευής (04/05) τα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.
Είχε προηγηθεί την Πέμπτη (03/10) η κύρωση από τη Βουλή της σύμβασης παραχώρησης αλλά και η επίσπευση των όλων διαδικασιών, καθώς, αρχικά, είχε δοθεί η εντύπωση, ότι η μεταβίβαση της Αττικής Οδού θα γινόταν τις αρχές της νέας χρονιάς, καθώς κρίνεται απαραίτητο να μεσολαβήσει ένα μεταβατικό διάστημα – «γέφυρα» μεταξύ των παραχωρησιούχων, 4 μηνών για να γίνει με σταδιακό τρόπο η αλλαγή.
Τα διόδια θα μειωθούν από 2,80 σε 2,50 ευρώ, ενώ άτομα με αναπηρία θα απαλλάσσονται πλήρως από την καταβολή τους. Επιπλέον, προβλέπεται μια σταδιακή αύξηση των τιμών των διοδίων, αν και υπό αυστηρούς ελέγχους για να εξασφαλίζεται ότι η τιμή παραμένει λογική.
Συγκεκριμένα, από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024, οι τιμές των διοδίων διαμορφώνονται ως ακολούθως:
- 1,25€ για τα μοτοποδήλατα
- 2,50€ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4)
- 6,25€ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5)
- 10,00€ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6)
Ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει τη συντήρηση και βελτίωση της οδού, με την υποχρέωση τακτικής αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών. Το δημόσιο διατηρεί έλεγχο μέσω αυστηρών προδιαγραφών και διαδικασιών αξιολόγησης, ενώ η ετήσια αμοιβή του αναδόχου θα είναι συνδεδεμένη με την απόδοσή του.
Σημαντικός στόχος της σύμβασης είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών και η διασφάλιση της ποιότητας του οδικού δικτύου, ενώ η χρηματοδότηση από τη σύμβαση θα ενισχύσει τις δημόσιες οικονομίες και την αντιμετώπιση του δημόσιου χρέους.