Πακέτα εθελούσιων εξόδων προτείνει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ προς τους λειτουργούς του ομοσπονδιακού κράτους που επιθυμούν να παραιτηθούν, προσφέροντάς τους ως αποζημίωση τους μισθούς ως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Τα πακέτα εξόδου εστάλησαν με email σε υπαλλήλους διαφόρων ομοσπονδιακών υπηρεσιών, όπως μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, AFP.
BREAKING: Trump administration to offer all 2 million federal workers the chance to take a “deferred resignation” with a severance package of eight months of pay and benefits. 5-10% of the workforce is estimated to quit, which could lead to around $100 billion in savings.
— America (@america) January 28, 2025
«Η κυβέρνηση Τραμπ θα προτείνει στο σύνολο των 2 εκατομμυρίων λειτουργών του ομοσπονδιακού κράτους τη δυνατότητα υποβολής ‘ετεροχρονισμένης παραίτησης’ με αποζημίωση που αντιστοιχεί σε οκτώ μήνες μισθοδοσίας και πλεονεκτημάτων κοινωνικής ασφάλισης», επιβεβαίωσε ο Ίλον Μασκ μέσω X, αναδημοσιεύοντας μήνυμα οργάνωσης που έχει ιδρύσει ο ίδιος για την υποστήριξη του Ντόναλντ Τραμπ.
Εκτιμάται πως θα παραιτηθεί το 5 ως 10% των υπαλλήλων, κάτι που θα μπορούσε να επιτρέψει την εξοικονόμηση ποσού της τάξης των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το ομοσπονδιακό δημόσιο, προστίθεται στο μήνυμα που αναπαρήγαγε ο επικεφαλής εταιρειών όπως οι Tesla, SpaceX και X, που πλέον έχει συμβουλευτικό ρόλο στην κυβέρνηση για την εξοικονόμηση δαπανών.
Elon Musk: Many people in government could be more productive elsewhere.
— ELON CLIPS (@ElonClipsX) December 20, 2024
“We will reduce a lot of government headcount, but we're going to give very long severances. Like two years, or something like that.
Look, just go do something else is what we're going to say. And you'll… pic.twitter.com/OdYXfLWInn
Το εσωτερικό υπόμνημα υπενθυμίζει πως ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ έχει ήδη υπογράψει διάφορα εκτελεστικά διατάγματα για τους εργαζόμενους στο ομοσπονδιακό κράτος, για παράδειγμα αυτό που απαγορεύει την τηλεργασία, δεύτερο που τερματίζει τις πολιτικές διαφορετικότητας, ισότητας και συμπερίληψης, τρίτο που δίνει έμφαση στην παραγωγικότητα και προαγγέλλει πιθανές απολύσεις για τη μείωση των δημοσίων υπαλλήλων.
Πρόκειται για αρχές διαχείρισης στις οποίες αρέσκεται ο Ίλον Μασκ, που έδιωξε τα τρία τέταρτα του προσωπικού της εταιρείας που ήταν γνωστή με την ονομασία Twitter προτού την αλλάξει σε X μέσα σε μερικές εβδομάδες όταν αγόρασε τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, στα τέλη του 2022.
Θα υπάρξει «μεγάλη» μεταρρύθμιση όσον αφορά το «εργατικό δυναμικό» του ομοσπονδιακού κράτους, σύμφωνα με την υπηρεσία διαχείρισης της δημόσιας διοίκησης που συνέταξε την επιστολή.
«Αν αποφασίσετε να παραμείνετε στη θέση σας, θα σας ευχαριστήσουμε για την επαναβεβαιωθείσα θέλησή σας να υπηρετήσετε τον αμερικανικό λαό προσφέροντας το μέγιστο των δυνατοτήτων σας», αναφέρει το κείμενο, διευκρινίζοντας ωστόσο πως «αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να σας δώσουμε πλήρεις εγγυήσεις» πως οι θέσεις ή οι υπηρεσίες των ενδιαφερόμενων θα συνεχίσουν να υπάρχουν.
Οι εργαζόμενοι που θέλουν να αποχωρήσουν έχουν προθεσμία ως την 6η Φεβρουαρίου -με άλλα λόγια, εννιά ημέρες- για να αποφασίσουν.
Η πρόταση αποκαλύπτεται καθώς ομοσπονδιακό δικαστήριο αποφάσισε την αναστολή ως την ερχόμενη Δευτέρα του παγώματος κρατικών ενισχύσεων, επιχορηγήσεων και δανείων του δημοσίου που αποφάσισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ.
Ο Ντόναλντ Τραμπ εξήγγειλε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του πως θα μειώσει το βάρος του ομοσπονδιακού κρατικού μηχανισμού και θα περικόψει τις δαπάνες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
