ΑΘΗΝΑ
21:31
|
25.06.2026
Απαντήσεις από τον πρώην υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στη σκιά των δύο προτάσεων για Προανακριτική από ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά.
Βορίδης: Το «έγκλημα» μου είναι ότι συμφώνησα με την υπηρεσιακή εισήγηση του ΟΠΕΚΕΠΕ για την εφαρμογή μιας υπουργικής απόφασης
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Απαντήσεις στα όσα του αποδίδουν κόμματα της αντιπολίτευσης για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ έδωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Μάκης Βορίδης. Προηγήθηκε η κατάθεση δύο προτάσεων για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ από το ΠΑΣΟΚ και από τον ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τη Νέα Αριστερά.

Ο πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης τονίζει ότι οι πράξεις που του αποδίδονται φέρονται να έχουν τελεστεί το 2021, δηλαδή σε χρονική περίοδο κατά την οποία δεν ήταν υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ υπεραμύνεται της απόφασής του να ζητήσει την παραίτηση του κ. Βάρρα, υπογραμμίζοντας ότι θεωρείται κακούργημα το να ζητάς την παραίτηση ενός υφισταμένου σου, τότε η κατηγορία αυτή χρειάζεται αρκετή μυθιστορηματική φαντασία για να εξηγηθεί. Τέλος, ο πρώην Υπουργός αναφέρει ότι θα επανέλθει με όλα τα απαραίτητα νομικά και πολιτικά επιχειρήματα, τη στιγμή που πρέπει.

Αναλυτικά η ανάρτησή του κ. Βορίδη:

Ένα πρώτο, σύντομο σχόλιο επί των αποδιδομένων σε εμένα κατηγοριών από το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ και τη Νέα Αριστερά:

Α) Δύο από τις πράξεις που μου αποδίδονται φέρονται να έχουν τελεστεί το 2021 – δηλαδή σε χρονική περίοδο κατά την οποία δεν ήμουν Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Συνεπώς, κάθε περαιτέρω σχολιασμός περιττεύει. Πώς είναι δυνατόν να θεωρούμαι συνεργός σε απιστία ως Υπουργός, για πράξεις που φέρονται ότι τελέστηκαν από διαχειριστές κρατικής περιουσίας, ενώ δεν κατείχα καν την υπουργική ιδιότητα;

Β) Μου αποδίδεται, επίσης, ως συνέργεια σε απιστία ότι υπέγραψα, συμφωνώντας στην πρόταση της τότε Διοίκησης του ΟΠΕΚΕΠΕ – που είχε διοριστεί από τον ΣΥΡΙΖΑ – για την πρόταση κατανομής των βοσκοτόπων, σε εκτέλεση Υπουργικής Απόφασης, επίσης του ΣΥΡΙΖΑ. Και σήμερα, κατηγορούμαι από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ.

Επί της ουσίας της κατηγορίας: η κατανομή έγινε βάσει Υπουργικής Απόφασης και είναι απολύτως νόμιμη. Περισσότερα επ’ αυτού θα ειπωθούν κατά την επικείμενη συζήτηση στη Βουλή. Αναρωτιέμαι ωστόσο: πώς γίνεται να τελώ συνέργεια σε απιστία συναινώντας στην εφαρμογή νόμιμης κανονιστικής υπουργικής αποφάσεως;

Γ) Τέλος, κατηγορούμαι διότι ζήτησα την παραίτηση του κ. Βάρρα. Αν πλέον θεωρείται κακούργημα το να ζητάς την παραίτηση ενός υφισταμένου σου, τότε η κατηγορία αυτή χρειάζεται αρκετή μυθιστορηματική φαντασία για να εξηγηθεί.

Εν κατακλείδι, το “έγκλημα” μου είναι ότι συμφώνησα με την υπηρεσιακή εισήγηση του ΟΠΕΚΕΠΕ για την εφαρμογή μιας Υπουργικής Απόφασης, αυτή της τεχνικής λύσης, και ότι ζήτησα την παραίτηση του προέδρου του οργανισμού. Αυτά είναι τα “αδικήματα” που μου αποδίδονται.

Θα επανέλθω με όλα τα απαραίτητα νομικά και πολιτικά επιχειρήματα, τη στιγμή που πρέπει. Πάντως, είναι φανερό πως οι αιτιάσεις αυτές δικαιώνουν πλήρως τη θέση της Νέας Δημοκρατίας περί παντελούς ανυπαρξίας ποινικών ευθυνών.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου προσφεύγει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος

Επτά πρώτα μέτρα από το υπουργείο Ανάπτυξης κατά του λαγοκέφαλου

Στη Βουδαπέστη ο Πιερρακάκης

Το ΥΠΕΞ συλλυπάται τα θύματα του σεισμού στη Βενεζουέλα αλλά δεν στέλνει βοήθεια…

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα