Στην αποκατάσταση και στην ενίσχυση της προστασίας του αρχαιολογικού χώρου του Ιερού των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη προχωρά το υπουργείο Πολιτισμού.
Το έργο εντάσσεται στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης-ΕΣΠΑ 2021-2027 και επιδιώκεται να αποκατασταθεί και να θωρακιστεί μετά τις ζημιές που υπέστη κατά τη θεομηνία που έπληξε το νησί το 2017.

«Το Ιερό, τόπος μυστηριακής λατρείας από τον 7ο αιώνα π.Χ., αφιερωμένο στους Μεγάλους Θεούς, αποτελεί αρχαιολογικό σύνολο μοναδικής σημασίας. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, το 2017, έπληξαν καίρια τις υποδομές, το φυσικό ανάγλυφο και την ασφάλεια του χώρου, με φθορές σε αναλημματικούς τοίχους, πεζογέφυρες και τμήματα της κοίτης του ρέματος που διατρέχει τον αρχαιολογικό χώρο» ανέφερε η υπουργός Πολιτισμού σε δήλωσή της.
Η Λίνα Μενδώνη πρόσθεσε στη συνέχεια ότι με την ολοκλήρωση των μελετών και τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, προωθείται η υλοποίηση του έργου για την αποκατάσταση και θωράκιση του Ιερού των Μεγάλων Θεών από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα, επιπλέον των αντιπλημμυρικών έργων που αφορούν στην Περιφέρεια και στα συναρμόδια υπουργεία.

Η ίδια ανέφερε ότι το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού περίπου 6.500.000 ευρώ που θα προέλθουν από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ.
Σε αυτά τα έργα, πέραν των επεμβάσεων στο Ιερό των Μεγάλων Θεών, περιλαμβάνονται και εργασίες αποκατάστασης στο Κάστρο και στον Πύργο του Φονιά, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες για την αποκατάσταση του κτηρίου του παλαιού Ξενία, ώστε να μετατραπεί σε πωλητήριο και αναψυκτήριο του μουσείου και του αρχαιολογικού χώρου από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων.
