ΑΘΗΝΑ
09:53
|
28.06.2026
Δόθηκε για το επιτυχημένο πρωτοποριακό πείραμα που έγινε σε συνεργασία με τη NASA και την ESA, για την επικοινωνία με ακτίνες λέιζερ.
Από τη σημερινή εκδήλωση στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τιμητική διάκριση δόθηκε σήμερα στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA).

Η τιμητική διάκριση απονεμήθηκε για το επιτυχημένο πρωτοποριακό πείραμα που έγινε σε συνεργασία με τη NASA και την ESA, για την επικοινωνία με ακτίνες λέιζερ του Αστεροσκοπείου Κρυονερίου στην Κορινθία, με διαστημόπλοιο που κατευθύνεται στον ‘Αρη, σε απόσταση 300 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, στο πλαίσιο της διαστημικής αποστολής «ΨΥΧΗ-Phyche». Το μήνυμα στάλθηκε και λίγα λεπτά αργότερα η απάντηση έφτασε στο Αστεροσκοπείο Χελμού. Πρόκειται για τη βαθύτερη ευρυζωνική ζεύξη στο διάστημα. 

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σήμερα στο υπουργείο Ανάπτυξης με τον αρμόδιο υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο να επισημαίνει πως η «επιστήμη και η καινοτομία είναι το θεμέλιο μίας ανάπτυξης που αντέχει στο χρόνο, που δημιουργεί θέσεις εργασίας και ενισχύει την ανθεκτικότητα της οικονομίας».

Ο πρόεδρος του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών Σπύρος Βασιλάκος, σχολιάζοντας τη διάκριση ανέφερε πως «πίσω από αυτήν την επιτυχία υπάρχει μια σκληρή δουλειά τεσσάρων ετών και μια στρατηγική συνεργασία με την ESA […] Είναι στιγμές που σε συγκινούν, ως άνθρωπο, γιατί βλέπεις ότι γίνεται ένα μεγάλο άλμα μπροστά».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Το τραγούδι της ημέρας

Όταν ο Καπαμπλάνκα συνάντησε τον Τζιμ Μόρισον

Το Μέλλον της Ανθρωπότητας στους Τέταρτους Δελφικούς Διαλόγους, 3 και 4 Ιουλίου 2026

Κοίτα… ψηλά: Μεγάλος αστεροειδής θα περάσει κοντά στη Γη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα