ΑΘΗΝΑ
05:46
|
25.06.2026
Το κείμενο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε στην Ουάσινγκτον την περασμένη Παρασκευή δημοσιεύθηκε στους ιστοτόπους των υπουργείων Εξωτερικών της Αρμενίας και του Αζερμπαϊτζάν.
Από τα αριστερά, οι Ιλχάμ Αλίγεφ, Ντόναλντ Τραμπ, Νικόλ Πασινιάν στον Λευκό Οίκο
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Αρμενία και Αζερμπαϊτζάν έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα το κείμενο της ειρηνευτικής συμφωνίας, που επιτεύχθηκε με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ, με τις χώρες να δεσμεύονται ότι θα σέβονται την εδαφική ακεραιότητα η μία της άλλης και ότι θα τερματίσουν επίσημα μια σύγκρουση σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών.

Η συμφωνία επιτεύχθηκε στην Ουάσινγκτον την περασμένη Παρασκευή, στη συνάντηση του Αζέρου προέδρου, Ιλχάμ Αλίγεφ, και του Αρμένιου πρωθυπουργού, Νικόλ Πασινιάν, με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, στον Λευκό Οίκο.

Το κείμενο της συμφωνίας, που δημοσιεύθηκε από τα υπουργεία Εξωτερικών και των δύο χωρών, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το Γερεβάν και το Μπακού θα παραιτηθούν από όλες τις αξιώσεις στην επικράτεια της μίας και της άλλης, δεν θα κάνουν χρήση βίας η μία εναντίον της άλλης και θα δεσμευτούν να σέβονται το διεθνές δίκαιο.

«Αυτή η συμφωνία αποτελεί μια σταθερή βάση για την εγκαθίδρυση μιας αξιόπιστης και διαρκούς ειρήνης, αποτέλεσμα μιας συμφωνίας μεταξύ της Αρμενίας και του Αζερμπαϊτζάν που αντικατοπτρίζει τα ισορροπημένα συμφέροντα των δύο χωρών», έγραψε ο Πασινιάν στο Facebook.

Διαβάστε ακόμα:

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Τερματίζεται η απεργία πείνας του Αριστοτέλη Χαντζή και της Suzon Doppagnea για τα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας

Τραμπ και Ερντογάν πλησιάζουν σε συμφωνία για τους κινητήρες των μαχητικών Kaan

Έφαγε τα μούτρα του ο Νετανιάχου με το μνημόνιο ΗΠΑ-Ιράν, αναφέρει ανάλυση στο Reuters

Δεν υπογράφει ο Τραμπ το Ν/Σ για τη στέγη για να εγκριθεί άλλο για το εκλογικό σύστημα

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα