Έντονη δυσαρέσκεια εξέφρασε απόψε το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ για την αυριανή υπουργική σύνοδο που συγκάλεσε στο Παρίσι η κυβέρνηση του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν με βασικό θέμα την «επόμενη μέρα» στη Γάζα.
Ο Ισραηλινός ΥΠΕΞ είδε την κίνηση αυτή σαν «απόπειρα διεθνοποίησης του πολέμου» στη Γάζα και χαρακτήρισε τη σύνοδο στο Παρίσι «ανώφελη και επιζήμια».
«Τίποτα δε θα αποφασιστεί για το Ισραήλ χωρίς το Ισραήλ. Το Ισραήλ δε θα δεχτεί τη διεθνοποίηση της σύγκρουσης» ανέφερε ο Γκιντόν Σάαρ.
France’s new initiative, concocted behind Israel’s back at the sensitive timing of the negotiations in Sharm el-Sheikh, is unnecessary and harmful, just like its predecessors.
— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) October 8, 2025
We view this as yet another attempt by President Macron to divert attention from his domestic problems…
Σύμφωνα με τους διοργανωτές της συνόδου, θα συμμετάσχουν οι υπουργοί Εξωτερικών πέντε ευρωπαϊκών χωρών (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Βρετανία), πέντε αραβικών (Σαουδική Αραβία, Αίγυπτος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία, Κατάρ), καθώς και εκείνοι του Καναδά και της Τουρκίας, ώστε να εκφράσουν «τη στήριξή τους» στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται με βάση την πρόταση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στο Σαρμ ελ Σέιχ της Αιγύπτου.
Η αντίδραση του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών φαίνεται πως επηρέασε και την απόφαση του Αμερικανού ΥΠΕΞ, Μάρκο Ρούμπιο, να ματαιώσει τη συμμετοχή του στη σύνοδο του Παρισιού με πρόσχημα τη δημοσιονομική παράλυση στις ΗΠΑ.
🚨🚨🚨Secretary of State Marco Rubio will not attend a foreign ministers meeting organized by France tomorrow in Paris to discuss the post-war plan for Gaza, three sources with knowledge told me
— Barak Ravid (@BarakRavid) October 8, 2025
🚨🚨🚨An Israeli official said Israel asked the Trump administration in several… https://t.co/fuSqlhZcXg
