Η Ντόχα επιβεβαίωσε ότι σήμερα ότι ελήφθησαν προληπτικά μέτρα στην αμερικανική αεροπορική βάση Αλ Ουντέιντ στο Κατάρ, συμπεριλαμβανομένης της αποχώρησης μέρους του προσωπικού, λόγω των αυξανόμενων περιφερειακών εντάσεων.
Η υπηρεσία διεθνών ΜΜΕ του Κατάρ μετέδωσε ότι τα μέτρα αυτά αποτελούν μέρος ευρύτερων προσπαθειών για την προστασία της ασφάλειας των πολιτών και των κατοίκων και την προστασία κρίσιμων υποδομών και στρατιωτικών εγκαταστάσεων, προσθέτοντας ότι τυχόν περαιτέρω εξελίξεις θα ανακοινωθούν μέσω επίσημων διαύλων.
Νωρίτερα το Reuters είχε αναφέρει ότι σε ορισμένα μέλη του προσωπικού έχει δοθεί η συμβουλή να εγκαταλείψουν την αεροπορική βάση Αλ Ουντέιντ του αμερικανικού στρατού στο Κατάρ μέχρι το βράδυ της Τετάρτης, εν μέσω προειδοποιήσεων από την Ουάσινγκτον ότι θα μπορούσε να παρέμβει για να προστατεύσει τους διαδηλωτές στο Ιράν.
Η Αλ Ουντέιντ είναι η μεγαλύτερη αμερικανική βάση στη Μέση Ανατολή, η οποία φιλοξενεί περίπου 10.000 στρατιώτες.

«Πρόκειται για αλλαγή στάσης και όχι για διαταγμένη εκκένωση», δήλωσε ένας από τους διπλωμάτες στο Reuters. Ο διπλωμάτης είπε ότι δεν γνώριζε ότι είχε δοθεί συγκεκριμένος λόγος για την αλλαγή στάσης.
Πέρυσι, περισσότερο από μια εβδομάδα πριν οι ΗΠΑ ξεκινήσουν αεροπορικές επιδρομές στο Ιράν, ορισμένοι υπάλληλοι και οικογένειες μετακινήθηκαν από τις αμερικανικές βάσεις στη Μέση Ανατολή. Μετά τις επιθέσεις των ΗΠΑ τον Ιούνιο, το Ιράν εξαπέλυσε πυραυλική επίθεση στη βάση στο Κατάρ.
Το Ιράν φέρεται να διακόπτει την διπλωματική επαφή με τις ΗΠΑ καθώς κλιμακώνεται η ένταση

Η άμεση επαφή μεταξύ ανώτερων αξιωματούχων από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν έχει διακοπεί, σύμφωνα με δημοσιεύματα, καθώς η ένταση μεταξύ των δύο χωρών αυξάνεται.
Οι επικοινωνίες μεταξύ του Ιρανού υπουργού Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί και του ειδικού απεσταλμένου των ΗΠΑ Στιβ Βίτκοφ έχουν ανασταλεί, δήλωσε ανώτερος Ιρανός αξιωματούχος στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters την Τετάρτη.
Η έκθεση δημοσιεύτηκε εν μέσω απειλών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για παρέμβαση, καθώς το Ιράν καταπνίγει τις διαμαρτυρίες. Η Τεχεράνη έχει δεσμευτεί να προβεί σε αντίποινα κατά των αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων στην περιοχή σε περίπτωση που δεχθεί επίθεση.
Οι ΗΠΑ, μαζί με τους Ευρωπαίους συμμάχους, επιδιώκουν τον τελευταίο χρόνο να αναβιώσουν μια διπλωματική ώθηση σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Ωστόσο, ο Ιρανός αξιωματούχος υπονόησε ότι η αυξημένη ένταση έχει εξαλείψει κάθε πιθανότητα προόδου.
Οι απειλές των ΗΠΑ υπονομεύουν τις διπλωματικές προσπάθειες, είπε, προσθέτοντας ότι τυχόν συναντήσεις μεταξύ των δύο αξιωματούχων για την εξεύρεση διπλωματικής λύσης στη δεκαετή πυρηνική διαμάχη έχουν ακυρωθεί.
Είπε επίσης ότι η Τεχεράνη είχε ζητήσει από τους συμμάχους των ΗΠΑ στην περιοχή να «εμποδίσουν την Ουάσινγκτον να επιτεθεί».
