Σε μια πρωτοφανή διπλωματική κίνηση, η υποστηριζόμενη από τις ΗΠΑ κυβέρνηση του Λιβάνου, υπό τον πρωθυπουργό Ναουάφ Σαλάμ, υπέβαλε επίσημη καταγγελία στα Ηνωμένα Έθνη κατηγορώντας το Ιράν για παραβίαση της Σύμβασης της Βιέννης του 1961 για τις Διπλωματικές Σχέσεις, παρέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις του Λιβάνου και υπονόμευση της κυριαρχίας της χώρας.
🚨 🇮🇷 🇱🇧 The Lebanese Ministry of Foreign Affairs has submitted an official letter addressed to the United Nations Secretary-General and the President of the UN Security Council, containing a formal complaint by Lebanon against Iran.
— ToniMrad (@murat_toni) May 13, 2026
🚨 The complaint also held Iranian… pic.twitter.com/nypdIeeLSV
Η καταγγελία, που υποβλήθηκε από τον πρεσβευτή του Λιβάνου στον ΟΗΕ, Αχμάντ Αραφά, αμφισβητεί επιπλέον την εκδοχή του Ιράν για τη δολοφονία ιρανικού προσωπικού στις 8 Μαρτίου στη Βηρυτό. Το κείμενο υποστηρίζει ότι το υπουργείο Εξωτερικών και Μεταναστών του Λιβάνου δεν ενημερώθηκε ποτέ, ούτε ζητήθηκε η γνώμη του, για τη μεταφορά τους στο ξενοδοχείο Ramada στο Ραούτς και ότι ορισμένοι από τους δολοφονημένους δεν ήταν επίσημα καταχωρημένοι ως διπλωμάτες.

Η Βηρυτός κατηγόρησε τους ιρανικούς θεσμούς, συμπεριλαμβανομένου του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης (IRGC), ότι διεξήγαγαν παράνομες δραστηριότητες κατά παράβαση των κρατικών αποφάσεων και ότι έσυραν τη χώρα σε έναν καταστροφικό πόλεμο ενάντια στη θέλησή της.
Διαβάστε επίσης:
Σύμφωνα με την καταγγελία, αυτές οι ενέργειες οδήγησαν σε χιλιάδες θανάτους και τραυματισμούς, στον εκτοπισμό περισσότερων από ενός εκατομμυρίου ανθρώπων, σε εκτεταμένες καταστροφές, στην κατοχή τμημάτων του λιβανικού εδάφους από το Ισραήλ και στη δημιουργία ζωνών ασφαλείας.
Διαβάστε ακόμα:
