Κοινά στρατιωτικά γυμνάσια με το ΝΑΤΟ πραγματοποιεί ο στρατός της Σερβίας, 27 χρόνια μετά την ΝΑΤΟϊκή επίθεση που δέχθηκε η τότε Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γιουγκοσλαβίας με πρόσχημα τις επιθέσεις των κρατικών αρχών κατά των Αλβανών στο Κοσσυφοπέδιο ενώ οργίαζαν οι επιθέσεις των αυτονομιστών του UCK (ΟΥΤΣΕΚΑ) κατά Σέρβων.
🇷🇸 Serbia is hosting its first-ever military exercise with NATO at its training ground in Borovac
— Lord Bebo (@MyLordBebo) May 13, 2026
600 troops from Serbia, Italy, Turkey & Romania are participating, along with observers from Italy, Germany, the UK & the US. The goal of the maneuvers, which will last until May… pic.twitter.com/eGwSGG3S9J
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του σερβικού υπουργείου Άμυνας, στα γυμνάσια συμμετέχουν περίπου 600 στρατιωτικοί από τη Σερβία, την Ιταλία, τη Ρουμανία και τηΝ Τουρκία. Η επωνυμία των γυμνασίων είναι «ΝΑΤΟ-ΣΕΡΒΙΑ» με παρατηρητές από Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Ρουμανία, Σερβία, Τουρκία, ΗΒ και ΗΠΑ.
History in the making! 🇷🇸🛡️#JFCNaples is proud to participate in the NATO-Serbia Exercise 2026 at the Borovac Training Area in Serbia. Over 600 troops from 🇷🇸🇮🇹🇷🇴🇹🇷 are training together to boost interoperability and regional peace. #WeAreNATO #NATOSerbiaExercise26… pic.twitter.com/N8GX5ES4HG
— NATO JFC Naples (@JFC_Naples) May 12, 2026
Οι ασκήσεις θα ολοκληρωθούν στις 23 Μαΐου και στη διάρκειά τους θα δοθεί η δυνατότητα (όπως αναφέρεται πάντα στην ανακοίνωση του σερβικού υπουργείου Άμυνας) να γίνει ανταλλαγή «εμπειρίας και πρακτικών εργασίας» σε στρατιωτικό περιβάλλον που προβλέπουν μεταξύ άλλων υποστήριξη «ειρηνευτικών επιχειρήσεων», εξασφάλιση βάσης, λειτουργία σημείων ελέγχου, έλεγχος πλήθους, μάχη σε αστικό περιβάλλον.
