Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν επιβεβαίωσε τη δέσμευση της χώρας του να επεκτείνει το πυρηνικό της οπλοστάσιο και να ενισχύσει την στρατιωτική της αποτροπή, υποστηρίζοντας ότι η αυξανόμενη στρατιωτική συνεργασία μεταξύ των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας αυξάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης στην κορεατική χερσόνησο, αναφέρουν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, σε ρεπορτάζ για τις εργασίες της Δεύτερης Ολομέλειας της Ένατης Κεντρικής Επιτροπής του Εργατικού Κόμματος της Βόρειας Κορέας που πραγματοποιήθηκε από το Σάββατο έως τη Δευτέρα.
Στη συνεδρίαση, η οποία εξέτασε την πρόοδο όσον αφορά τους οικονομικούς και στρατηγικούς στόχους της χώρας για το 2026 και καθόρισε τις προτεραιότητες για το υπόλοιπο του έτους, ο Κιμ δήλωσε ότι η Βόρεια Κορέα θα επιταχύνει τις προσπάθειες για την ενίσχυση των εθνικών αμυντικών της δυνατοτήτων και θα αναπτύξει περαιτέρω ένα «απολύτως αξιόπιστο» μέσο αποτροπής αυτοάμυνας.

Ο Κιμ επέκρινε τις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα για την επέκταση της στρατιωτικής τους δραστηριότητας στην περιοχή, επισημαίνοντας συγκεκριμένα τις προσπάθειες που σχετίζονται με την επιδίωξη ενός προγράμματος πυρηνοκίνητων υποβρυχίων από τη Νότια Κορέα και τον συνεχή εκσυγχρονισμό των συμμαχικών δυνάμεων. Επίσης, επέκρινε τις κοινές στρατιωτικές ασκήσεις και τις δραστηριότητες συλλογής πληροφοριών που διεξάγουν οι δύο σύμμαχοι.
Η Βόρεια Κορέα εξέφρασε ιδιαίτερη ανησυχία για την Συμβουλευτική Ομάδα Πυρηνικών Υποθέσεων (NCG) ΗΠΑ-Νότιας Κορέας, έναν μηχανισμό που συστάθηκε για τον συντονισμό της πυρηνικής αποτροπής και του στρατηγικού σχεδιασμού. Το KCNA χαρακτήρισε τον οργανισμό ως «δομή πυρηνικού πολέμου» και κατηγόρησε Σεούλ και Ουάσινγκτον ότι προετοιμάζουν λεπτομερή σενάρια σύγκρουσης που αφορούν τόσο συμβατικές όσο και πυρηνικές δυνάμεις.
Ο Κιμ επέκρινε επίσης την Ιαπωνία, υπογραμμίζοντας ότι έχει μπει ανοιχτά σε «εμπόλεμη κατάσταση», εκμεταλλευόμενη τις τρέχουσες ανησυχητικές συνθήκες ως ευκαιρία για να απαλλαγεί από όλα τα δεσμά που περιορίζουν τις κινήσεις της για να γίνει στρατιωτική δύναμη.

Η ολομέλεια κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επέκταση και η ενίσχυση των πυρηνικών δυνάμεων της Βόρειας Κορέας παραμένει απαραίτητη για τη διαφύλαξη της «στρατιωτικής κυριαρχίας» της χώρας και τη διασφάλιση της ικανότητάς της να αποτρέπει ή να αντιδρά σε πόλεμο, επιβεβαίωσε τη θέση της Βόρειας Κορέας ως κράτους με πυρηνικά όπλα και τόνισε τον ρόλο των πυρηνικών όπλων ως ακρογωνιαίου λίθου της εθνικής αμυντικής στρατηγικής.
Σύμφωνα με το KCNA, ο Κιμ τόνισε τις εξελίξεις στην πυρηνική τεχνολογία και δήλωσε ότι πιο φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης όπλων θα επιδιωχθούν με επιταχυνόμενο ρυθμό, σηματοδοτώντας ότι η Βόρεια Κορέα σκοπεύει να συνεχίσει να επεκτείνει τις πυρηνικές της δυνατότητες παρά τις διεθνείς πιέσεις και τις κυρώσεις.
