ΑΘΗΝΑ
11:48
|
22.11.2024
Με μια ταχύτατη και υποκριτική, ενδεχομένως και εκδικητική, διαδικασία βρέθηκε και τιμωρήθηκε ο ένοχος για την «προσβολή» του μνημείου.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Στις αρχές του περασμένου Γενάρη, είχε ξεσηκωθεί μεγάλος θόρυβος για την ερασιτεχνική ταινία μικρού μήκους με τον ευφυή τίτλο «Ξεπαρθενών», που μεταξύ άλλων περιλάμβανε και σκηνή ομοφυλόφιλου σεξ, γυρισμένη στην Ακρόπολη, λίγα μέτρα από τον Παρθενώνα.

Οι δημιουργοί της ταινίας εξηγούσαν πως δεν ήταν καθόλου τυχαία η επιλογή του Παρθενώνα. «Λειτουργεί για πολλούς», σημείωναν, «ως ένα παράσημο εθνικισμού, αρχαιολατρείας, πατριαρχίας, εμπορευματοποίησης, μαζικής κουλτούρας και καθωσπρεπισμού μεταξύ άλλων», στοιχεία τα οποία επιθυμούσαν να υπονομεύσουν. «Ο Παρθενώνας» συμπλήρωναν, «είναι ένα όμορφο μέρος για να κάνεις έρωτα, μην ξεχνάτε τη θέα (φροντίσαμε στις πιο όμορφες στιγμές μας να είμαστε μακριά από τον τσιμεντένιο διάδρομο), ενώ οποιοδήποτε μέρος αποχτά μεγαλύτερη αξία, όταν ζωντανεύει με την παλλόμενη ανθρώπινη παρουσία».

Ιερή αγανάκτηση κατέλαβε πολλούς, με την ίδια την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, να διευκρινίζει, μέσω του Γραφείο Τύπου της, πως «για τις συγκεκριμένες σκηνές προφανώς δεν έχει δοθεί καμία άδεια από τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού»(αυτό δα, έλειπε!) να διαμηνύει, πως «ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης δεν προσφέρεται για κανενός είδους ακτιβιστική ή άλλη δραστηριότητα, η οποία προσβάλλει και συμπεριφέρεται ασεβώς στο μνημείο» και να προαναγγέλλει την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να διερευνηθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το περιστατικό και να αποδοθούν ευθύνες.

Αγανάκτηση και ντροπή από την «αισχρή ταινία» φαίνεται πως ένιωσαν και οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ένωσης Υπαλλήλων Φύλαξης Αρχαιοτήτων (ΠΕΥΦΑ) που έκαναν λόγο όχι απλώς για πράξη βεβήλωσης του μνημείου, αλλά για «μια απαράδεκτη και σχεδιασμένη πράξη, η οποία είχε μοναδικό στόχο να βλάψει τη χώρα και τον πολιτισμό μας».

Αντιλαμβανόμενοι, ωστόσο, πως τα περί «απόδοσης ευθυνών» της υπουργού Πολιτισμού απευθύνονταν και στον κλάδο τους, οι συνδικαλιστές της ΠΕΥΦΑ επιχείρησαν να προλάβουν τις εξελίξεις. «Ακόμα και αν ήταν διπλάσιος ο αριθμός των αρχαιοφυλάκων στην Ακρόπολη», τόνιζαν χαρακτηριστικά, «πάλι θα ήταν δύσκολο να αποτραπεί, γιατί βλέπετε δεν μπορούμε να έχουμε ένα φύλακα πίσω από κάθε επισκέπτη για να τον προσέχει. Και επειδή μιλάνε για ευθύνες, οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα διερευνηθούν, μήπως θα έπρεπε να μιλήσουμε και για ευθύνες των συντελεστών αυτής της “ταινίας”; Δε μπορεί να φταίει το θύμα και όχι ο θύτης».

Αποστάσεις από την διαφαινόμενη τιμωρία αρχαιοφυλάκων κράτησαν και οι δημιουργοί της ταινίας «Ξεπαρθενών», που σε διευκρινιστική τους δήλωση, σημείωναν πως «δεν θεωρούμε ότι άτομα που εργάζονται στο υπουργείο Πολιτισμού φέρουν οποιαδήποτε ευθύνη για τις πράξεις μας ούτε πως πρέπει να τιμωρηθούν γι’ αυτές ούτε είχαμε κάποια πρόθεση να τα βάλουμε σε μπελάδες. Δεν θα φορτώναμε δικές μας ευθύνες σε άλλα άτομα, πόσο μάλλον σε άτομα που δουλεύουν πολύ και αμείβονται λίγο, όπως αυτά της φύλαξης του χώρου. Και ας ζήτησε το επίσημο συνδικαλιστικό όργανο των αρχαιοφυλάκων τη δική μας τιμωρία αντί για τη δική τους…».

Οι ιθύνοντες του υπουργείου Πολιτισμού είχαν τελικά διαφορετικά αντίληψη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η διαδικασία διερεύνησης και απόδοσης ευθυνών που είχε προαναγγελθεί κατέληξε, με χαρακτηριστική για τα δεδομένα του υπουργείου Πολιτισμού ταχύτητα, στον ένοχο: ήταν η Αρχιφύλακας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης που είχε την ευθύνη για το συμβάν. Και τιμωρήθηκε με παύση από τα καθήκοντα της, αλλά και στέρηση μισθού τεσσάρων μηνών!

Θα κάναμε λόγο, απλώς, για μια σκληρή απόφαση και για επικράτηση της λογικής του εξιλαστήριου θύματος, αν δεν υπήρχαν ενδείξεις πως ίσως πρόκειται και για κάτι περισσότερο σύνθετο, που παραπέμπει σε ξεκαθάρισμα ευρύτερων λογαριασμών…

Αξίζει, εν προκειμένω, να υπενθυμίσουμε πως η Αρχιφύλακας που τώρα τιμωρήθηκε τοποθετήθηκε στη θέση της από την ίδια την Λίνα Μενδώνη, λίγες μέρες μετά την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων της τον Ιούλιο του 2019 και αφού είχε προηγηθεί το «ξήλωμα» του μέχρι τότε Αρχιφύλακα, με απόφαση της ίδιας υπουργού, που προκάλεσε δριμείες αντιδράσεις και καταγγελίες ως μεθόδευση που βασίστηκε σε ψευδή στοιχεία.

Η τότε εκλεκτή της Λίνας Μενδώνη ήταν στέλεχος της ΔΑΚΕ, της συνδικαλιστικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, αλλά στη συνέχεια συγκρούστηκε με την ηγεσία της παράταξης και αποχώρησε. Ηγήθηκε δε, τον Δεκέμβριο του 2021, ξεχωριστού ψηφοδελτίου στις εκλογές της ΠΕΥΦΑ και κέρδισε την εκλογή της στο 21μελές όργανο διοίκησής της. Τώρα αντικαταστάθηκε στη θέση της Αρχιφύλακα Ακρόπολης, από άλλο, νομιμόφρων στέλεχος της ΔΑΚΕ…

Ίσως, μάλιστα, δεν είναι άνευ ενδιαφέροντος το γεγονός πως την διαδικασία της διερεύνησης ευθυνών για το συμβάν της Ακρόπολης είχε αναθέσει η Λίνα Μενδώνη σε ένα από τα προστατευόμενα μέχρι πρότινος από την ίδια υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού που ενέχονται στην υπόθεση των πλαστών δανείων του Ταμείου Αλληλοβοήθειας. Ένα από τα στελέχη που, όπως αποκαλύψαμε, υποχρεώθηκε τελικά να παραπέμψει η ίδια με βαριές κατηγορίες στο αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, μετά την έκδοση του βουλεύματος παραπομπής τους στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων για σωρεία κακουργηματικών πράξεων…

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Καταδίκη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας στον ζωγράφο και μέλος του ΔΣ του Βυζαντινού Μουσείου Μιχάλη Μαδένη

Απόφαση κόλαφος επιδικάζει στον Μιχάλη Μαδένη και στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας (ΕΒΕ) 160.000 ευρώ για αντιγραφή έργων του Γιώργου Κατσάγγελου.
ΣΥΝΑΦΗ

Στον Εισαγγελέα ο συλληφθείς για τη «γιάφκα» στο Παγκράτι

Εκδήλωση στο Αγρίνιο: Ο φασιστικός κίνδυνος και οι αναγκαίες αντιστάσεις

Παμ Μπόντι: Η νέα «εκλεκτή» του Τραμπ για το υπουργείο Δικαιοσύνης μετά το «ναυάγιο» του Γκέιτς

Εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οδηγίες για τις κάλπες της 24ης Νοεμβρίου

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα