Τη μείωση των διοδίων για τη χρήση της Αττικής Οδού κατά μόλις 30 λεπτά του ευρώ σχεδιάζει (κατά πάσα πιθανότητα) από τον Νοέμβριο του 2024, οπότε ενεργοποιείται νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του δρόμου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Οι δεκάδες είσοδοι-έξοδοι της Αττικής Οδού έχουν αποδειχθεί πραγματικό «χρυσωρυχείο» για την εταιρία εκμετάλλευσης και, από ό,τι φαίνεται, το οδικό δίκτυο υποδομής μεταφορών και συγκοινωνιών στην Αττική θα εξακολουθήσει να είναι η «κότα με τα χρυσά αυγά».
Ο αρμόδιος υπουργός βέβαια προβάλλει το σχέδιο «μείωσης» των διοδίων, που πληρώνουν τόσα χρόνια οι Έλληνες και ξένοι οδηγοί, περίπου σαν «κορυφαία» ενέργεια που θα ανακουφίσει τους χρήστες του δρόμου αναφέροντας σε γραπτή του δήλωση τα ακόλουθα:
«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».