ΑΘΗΝΑ
01:21
|
17.11.2024
Οι επιστήμονες σύγκριναν τον πίνακα με άλλον που ανήκει στον Ραφαήλ και οι ομοιότητες άγγιξαν το 97%.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η νέα τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου ανακάλυψε, ότι ένας πίνακας που είχε αποδοθεί στο παρελθόν σε έναν άγνωστο καλλιτέχνη είναι πολύ πιθανό να είναι ένα αριστούργημα του Ραφαήλ.

Μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Νότινγκαμ και το Πανεπιστήμιο του Μπράνφορντ χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη τεχνολογία για να εξετάσει τον πίνακα, γνωστό ως de Brécy Tondo. Βρήκαν ότι τα πρόσωπα ήταν πανομοιότυπα με αυτά σε ένα βωμό του Ραφαήλ.

Είπαν, ότι αυτό σημαίνει ότι οι πίνακες ήταν πολύ πιθανό να έχουν δημιουργηθεί από τον ίδιο καλλιτέχνη. Η ομάδα συνέκρινε το de Brécy Tondo, το οποίο βρίσκεται σε μια συλλογή, που δημιουργήθηκε από τον επιχειρηματία του Cheshire, George Lester Winward και θεωρήθηκε από ορισμένους ειδικούς ότι ήταν βικτωριανό αντίγραφο, με το βωμό της Sistine Madonna. Η ομοιότητα μεταξύ των Madonnas στους δύο πίνακες βρέθηκε να είναι 97%, ενώ η σύγκριση του παιδιού και στα δύο έργα παρήγαγε ομοιότητα 86%.  Μια ομοιότητα άνω του 75% θεωρείται πανομοιότυπη.

Ο Δρ Μπρούκ, επίτιμος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Νότινγκαμ, είναι ειδικός στην ανάλυση ψηφιακών εικόνων και συνέγραψε μια ερευνητική εργασία σχετικά με το εύρημα. Είπε: «Η άμεση σύγκριση προσώπων προκύπτει σε ένα ταίριασμα 97%, μια πολύ υψηλή στατιστική πιθανότητα τα έργα τέχνης να είναι πανομοιότυπων δημιουργών. Περαιτέρω επιβεβαίωση προέρχεται από την ανάλυση των χρωστικών που χρησιμοποιήθηκαν στο Tondo, οι οποίες απέδειξαν ότι τα χαρακτηριστικά του πίνακα θεωρούνται τυπικά της αναγεννησιακής πρακτικής και επομένως είναι πολύ πιθανό να είναι μεταγενέστερο αντίγραφο. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό έργο, που υπόσχεται πολλά για τη μελλοντική εξέταση έργων τέχνης».

Η Σιξτίνα Μαντόνα

Η έρευνα βασίζεται σε προηγούμενες εργασίες του Howell Edwards, από το Πανεπιστήμιο του Μπράνφορντ, ο οποίος είχε προηγουμένως πραγματοποιήσει εκτενή εξέταση του πίνακα. Ο Γουινγορντ αγόρασε το Tondo το 1981 ως μέρος μιας συλλογής έργων τέχνης, που εκτείνεται από τον 16ο έως τον 19ο αιώνα.  Το 1995, δύο χρόνια πριν πεθάνει, ίδρυσε τη συλλογή de Brécy, που πήρε το όνομά του από τους Γάλλους προγόνους του, για να διατηρήσει τη συλλογή του από πίνακες και σχέδια και να τα διαθέσει σε μελετητές της τέχνης για μελέτη.

Πηγή: BBC

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ιστορίες για βιβλία #1: Ο Ναύτης του Γιβραλτάρ

Το τραγούδι της ημέρας

Τι κοινό έχουν το Bitcoin και τα πέτρινα νομίσματα των νησιών Γιαπ;

Ομαδική εικαστική έκθεση στην Αθήνα για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα