ΑΘΗΝΑ
18:43
|
05.11.2024
Παραμένουν μόνο οι έλεγχοι στις χερσαίες μετακινήσεις, προκαλώντας κύμα διαμαρτυριών οικονομικών φορέων που ζητούν την πλήρη ένταξη.
To αεροδρόμιο Οτοπένι στο Βουκουρέστι ο μεγαλύτερος κόμβος για πτήσεις Σένγκεν στην Ρουμανία
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Μετά από 13 χρόνια αναμονής, η Βουλγαρία και η Ρουμανία πρόκειται, από αύριο Κυριακή, να ενταχθούν εν μέρει στην ζώνη Σένγκεν, απελευθερώνοντας τα αεροπορικά και θαλάσσια ταξίδια από συνοριακούς ελέγχους, οι οποίοι θα παραμείνουν σε ισχύ μόνο στα χερσαία σύνορα, λόγω της αντίθεσης της Αυστρίας στο να γίνουν πλήρως μέλη της ζώνης οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης υπό τον φόβο της εισροής αιτούντων άσυλο.

Παρά τη μερική ένταξη, η άρση των ελέγχων στα εναέρια και θαλάσσια σύνορα των δύο χωρών έχει σημαντική συμβολική αξία για τις δύο χώρες που ακολουθούν την Κροατία, η οποία εντάχθηκε στην Ε.Ε. μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, αλλά έγινε μέλος της συνθήκης Σένγκεν πριν έναν χρόνο, τον Ιανουάριο του 202.

Με την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, η ζώνη Σένγκεν θα περιλαμβάνει πλέον 29 χώρες – 25 από τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την Ελβετία, τη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.

Διαμαρτύρονται οι οδηγοί φορτηγών

Ενώ, έστω και μερικώς, ορισμένοι έχουν λόγους να πανηγυρίζουν, οι Ρουμάνοι οδηγοί φορτηγών, αντιμέτωποι με ατελείωτες ουρές στα σύνορα με τους Ευρωπαίους γείτονές τους, διαμαρτύρονται.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ένα από τα κύρια συνδικάτα οδικών μεταφορών της Ρουμανίας ζήτησε «επείγοντα μέτρα» για την επίτευξη πλήρους ενσωμάτωσης Σένγκεν το συντομότερο δυνατό, εκφράζοντας την αγανάκτησή του για τις τεράστιες οικονομικές απώλειες που προκαλούν οι μεγάλες αναμονές στα σύνορα.

Σύμφωνα με το σωματείο, τα φορτηγά συνήθως περιμένουν 8 έως 16 ώρες στα σύνορα με την Ουγγαρία και από 20 έως 30 ώρες στα βουλγαρικά σύνορα, με αποτέλεσμα την απώλεια εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο.

Οι βουλγαρικές επιχειρήσεις εξέφρασαν επίσης την οργή τους για την αργή πρόοδο της πλήρους ένταξης στην ζώνη Σένγκεν, καθώς μόνο το 3% των βουλγαρικών εμπορευμάτων μεταφέρεται αεροπορικώς και διά θαλάσσης, ενώ το υπόλοιπο 97% διακινείται μέσω ξηράς, σύμφωνα με την Ένωση Βουλγαρικών Βιομηχανικών Κεφαλαίων (BICA) που ζητά άμεσα την πλήρη ένταξη.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Προεδρικές Εκλογές 2024: Οι Ηνωμένες Πολιτείες στις κάλπες

Το εμπορικό έλλειμμα των ΗΠΑ αυξήθηκε 19,2%

Η Meta ανοίγει δουλειές με το αμερικανικό στρατιωτικοβιομηχανικό σύμπλεγμα

Φοροδιαφεύγει το Netflix; Έφοδος στα γραφεία του σε Παρίσι και Άμστερνταμ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα