ΑΘΗΝΑ
16:54
|
19.11.2024
Η συμφωνία εκτιμάται σε 1 δισ. δολάρια και εντάσσεται στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του στόλου της Capital Maritime.
Δεξαμενόπλοιο της εταιρίας του Βαγγέλη Μαρινάκη
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Σε συμφωνία για την πώληση εννέα τεράστιων εμπορικών πλοίων VLCC, αξίας περίπου ενός δις. δολαρίων,  κατέληξε σήμερα με την σουαδαραβική ναυτιλιακή εταιρία Bahri, (παλιότερα γνωστή ως «Εθνική Ναυτιλιακή Εταιρεία» της Σαουδικής Αραβίας) η ναυτιλιακή εταιρία του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, Capital Maritime.

Σε ανακοίνωση της εταιρίας του Έλληνα πλοιοκτήτη αναφέρεται πως η συμφωνία με τη σαουδαραβική Bahri θα την βοηθήσει «να προωθήσει σημαντικά τα σχέδια εκσυγχρονισμού του στόλου της, ενισχύοντας τη θέση της μεταξύ κορυφαίων ιδιοκτητών VLCC παγκοσμίως».

Η συμφωνία αφορά πλοία τύπου «Very Large Crude Carriers» («Πολύ Μεγάλα Δεξαμενόπλοια Αργού») τα οποία είναι τα επικρατέστερα στην παγκόσμια μεταφορά πετρελαίου.

Η Bahri είναι εταιρεία μεταφορών και logistics  και θεωρείται ο εθνικός ναυτιλιακός μεταφορέας της Σαουδικής Αραβίας. Θεωρεί πως τα πλοία που αγοράζει και τα οποία θα αποτελούν περισσότερο από το ένα πέμπτο του στόλου της θα τη βοηθήσουν σε εξορθολογισμό και μείωση λειτουργικών εξόδων, καθώς είναι πιο ενεργειακά αποδοτικά  καθώς καίνε καύσιμα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο χωρίς να αυξάνουν τις εκπομπές ρύπων.

Η Bahri συμφώνησε να καταβάλει στην Capital Maritime 3,75 δισεκατομμύρια ριάλ, ήτοι περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Τα πλοία έχουν μέση ηλικία 5,9 ετών, σχεδόν έξι χρόνια νεότερα από τον υπάρχοντα στόλο της εταιρείας και θα παραδοθούν πριν από το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Η Bahri θα καταβάλλει το 10% της συνολικής συναλλαγής κατά την υπογραφή και το υπόλοιπο κατά την παράδοση των πλοίων. 

Η εταιρία του Μαρινάκη προέβη σε αυτή την κίνηση έχοντας παραγγείλει σε ναυπηγεία της Κίνας στην αρχή του 2024 έξι τάνκερ VLCC διπλού καυσίμου έναντι 140 εκατ. δολαρίων έκαστο με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Κάτι τρέχει με τη Γερμανία: Πολιτική κατάρρευση, βιομηχανική παρακμή, γεωπολιτικό κλακάζ

Πώς θα λειτουργήσουν στις 20/11 Μετρό, Λεωφορεία, Τρόλεϊ και τρένα

Οι BRICS βάζουν στο ράφι το δολάριο;

Το Πακιστάν συζητά με το ΔΝΤ την ατζέντα μεταρρυθμίσεων του προγράμματος διάσωσης ύψους 7 δισ. δολαρίων

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα