Ούτε μία ούτε δύο, αλλά σχεδόν τρεις εβδομάδες, και έντονες διαμαρτυρίες απαιτήθηκαν, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με το νερό στη φοιτητική εστία του ΕΚΠΑ στου Ζωγράφου.
Μόλις σήμερα, Σάββατο, το πανεπιστημιακό ίδρυμα ανακοίνωσε πως υπηρεσίες του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. (Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης), το οποίο έχει την ευθύνη των εστιών, μαζί με την τεχνική υπηρεσία του Ιδρύματος προχώρησε στη διαδικασία της συνεχούς ροής νερού με θερμικό σοκ σε όλους τους χώρους της εστίας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με το βακτήριο της λεγιονέλλας που εντοπίστηκε πριν 20 ημέρες σε δείγματα ζεστού νερού.
«Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με οδηγίες του ΕΟΔΥ δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα με το πόσιμο νερό, έχει εξασφαλισθεί η αποστολή εμφιαλωμένου νερού στους φοιτητές της ΦΕΠΑ, προκειμένου να ικανοποιηθεί σχετικό αίτημά τους. Θα ακολουθήσει επανέλεγχος από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ την Τρίτη 5/11 σε συνεργασία με το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.», καταλήγει η ανακοίνωση του Ιδρύματος.
Νωρίτερα, ο Σύλλογος Οικότροφων Φοιτητικής Εστίας Πανεπιστημίου Αθηνών, με ανακοίνωσή του, προειδοποίησε τους φοιτητές να αποφύγουν τη χρήση ζεστού νερού μέχρι νεωτέρας και να ενημερώσουν άμεσα αν κάποιος εμφανίσει συμπτώματα βήχα, πυρετού ή δύσπνοιας, καθώς το βακτήριο λεγιονέλλα θεωρείται επικίνδυνο και μπορεί να μεταδοθεί μέσω του νερού όταν αυτό διασκορπίζεται στον αέρα υπό μορφή σταγονιδίων, ενώ ζήτησε να επισκεφθεί την εστία κλιμάκιο του ΕΟΔΥ ώστε να εξετάσει όλους τους εστιακούς φοιτητές.
Οι φοιτητές πραγματοποίησαν επίσης έκτακτη κινητοποίηση, χθες Παρασκευή, προκειμένου να απαιτήσουν άμεσες λύσεις για το πρόβλημα. «Βάζουν τις ζωές μας σε κίνδυνο, είναι υπόλογοι για ό,τι συμβεί», τόνισαν οι εκπρόσωποι του Συλλόγου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για γρήγορη αντίδραση και λήψη μέτρων προστασίας, ενώ ο πρόεδρος της εφορίας των εστιών, υποστήριξε ότι για να γίνει έλεγχος από τον ΕΟΔΥ πρέπει πρώτα να εμφανίσει συμπτώματα το 10% των τροφίμων της Εστίας, δηλαδή πάνω από 80 φοιτητές.