Εκατοντάδες ορθόδοξοι χριστιανοί πραγματοποίησαν λιτανεία, την Κυριακή στο κέντρο της πόλης Στροζινέτς στη δυτική ουκρανική επαρχία Τσερνιβτσί, προσευχόμενοι για την προστασία των εκκλησιών τους από τις βιαιότητες της κρατικής σχισματικής Εκκλησίας.
Την ώρα, μέλη της σχισματικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU) που δημιουργήθηκε από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως με τη συνεργασία των κυβερνήσεων της Ουκρανίας και των ΗΠΑ, πραγματοποιούσαν τη δική τους συγκέντρωση, όχι για να προσευχηθούν, αλλά για να σχεδιάσουν τον τρόπο κατάληψης των ιερών ναών της κανονικής Εκκλησίας, αναφέρει το Τμήμα Πληροφόρησης-Εκπαίδευσης της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (UOC).
Νωρίτερα, όπως έγινε γνωστό, οι σχισματικού είχαν ήδη παραποιήσει έγγραφα προκειμένου να περάσουν στη δικαιοδοσία τους -νομικά- οι εκκλησίες της UOC, ώστε να προχωρήσουν και στην κατάληψη των ιερών χώρων, όπως πράττουν σε ολόκληρη την Ουκρανία, με βανδαλισμούς και βία κατά των πιστών.
Δεν έχει περάσει, άλλωστε, πολύς καιρός από όταν αξιωματούχος από τη διοίκηση της επαρχίας Τσερνίβτσι παραδέχθηκε ότι όταν οι εκπρόσωποι της OCU υποβάλλουν έγγραφα που υποστηρίζουν ότι μια εκκλησία τους ανήκει πλέον, η διοίκηση δεν καταβάλλει καμία προσπάθεια να ελέγξει την ακρίβεια των εγγράφων ή την πραγματικότητα της «μεταβίβασης», αλλά απλώς επανεγγράφει την εκκλησία, κλέβοντάς την έτσι από τους πιστούς Ορθόδοξους Χριστιανούς.
Φτάνοντας με πομπή στον τόπο της συνάντησης των σχισματικών, οι πιστοί της Ουκρανικής Ορόδοξης Εκκλησίας, συνέχισαν να προσεύχονται και οι κληρικοί τέλεσαν επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες Ουκρανούς στρατιώτες, ενώ από την πλευρά των σχισματικών το μόνο που ακούγονταν ήταν ύβρεις και βλασφημίες.
Μετά την επιμνημόσυνη δέηση, οι κληρικοί της UOC διάβασαν μια έκκληση προς τη διεθνή κοινότητα, ζητώντας τη συνδρομή της για την προστασία των δικαιωμάτων τους, ενώ ανέφεραν ότι απέστειλαν επίσημη έκκληση στην πρεσβεία των ΗΠΑ και στον αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς, όπως έκαναν την περασμένη εβδομάδα και δύο ακόμα ενορίες της Μπουκοβίνας.
Τέλος, όλοι οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την πρόθεσή τους να παραμείνουν Ορθόδοξοι, υπό την ηγεσία του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονόυφριου.
