Τις πρακτικές διαχείρισης των αδέσποτων από τον Δήμο Βόλου καταγγέλλουν φιλόζωοι, κάνοντας λόγο για εγκατάλειψη ζώων σε απομονωμένες περιοχές χωρίς υποδομές επιβίωσης, την ίδια ώρα που η προέκταση του κυνοκομείου Βόλου παραμένει ημιτελής, ενώ δεν παρέχεται κανένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του.
Όπως καταγγέλλει το σωματείο «Κόσμος και Φύση», αντί τα ζώα να επανενταχθούν -όπως προβλέπει η νομοθεσία στον φυσικό τους χώρο, δηλαδή εκεί από όπου περισυνελέγησαν, η Δημοτική Επιτροπή Διαχείρισης Αδέσποτων, όρισε ως «σημείο επανένταξης» αδέσποτων σκύλων το Παλιούρι, μια σχεδόν ακατοίκητη κοινότητα μετά το Διμήνι.
Σύμφωνα με τους φιλόζωους που κάνουν λόγο για «τοπίο θανάτου» η περιοχή δεν πληροί καμία απολύτως προϋπόθεση φιλοξενίας αδέσποτων, εμφανίζει ελάχιστη ανθρώπινη παρουσία, χωρίς διαθέσιμες υποδομές ή πρόνοια για τροφή, νερό και ιατρική φροντίδα των ζώων. Αντί για «επανένταξη», πρόκειται -όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν- για μια σιωπηλή και απομακρυσμένη εξόντωση.
Αντί να ενισχυθούν οι στειρώσεις και η επιστημονική παρακολούθηση του πληθυσμού των αδέσποτων, η επιλογή της δημοτικής αρχής, όπως καταγγέλλεται, είναι να τα εξαφανίσει από το οπτικό πεδίο της κοινωνίας.

Το σωματείο καλεί:
- Τα φιλοζωικά σωματεία που συμμετέχουν στην Πενταμελή Επιτροπή να δημοσιοποιήσουν τα εγκεκριμένα σημεία επανένταξης, με χάρτη και φωτογραφική τεκμηρίωση.
- Τον Δήμο Βόλου να ενημερώσει επίσημα πού οδηγούνται τα ζώα μετά τη στείρωση ή την περισυλλογή, να δημοσιοποιήσει τον πραγματικό αριθμό των στειρώσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, να εξηγήσει την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του κυνοκομείου και να αιτιολογήσει τις επιλογές επανένταξης.
«Οι πολίτες του Βόλου έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πού πηγαίνουν τα αδέσποτα ζώα της πόλης τους. Έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πώς αξιοποιούνται τα χρήματα των φόρων τους — χρήματα που οφείλουν να διατίθενται για την προστασία και τη φροντίδα των ζώων, όχι για την εξόντωσή τους», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.
