Οι ΗΠΑ πρόκειται να αποσύρουν 200 μέλη του ΝΑΤΟϊκού τους προσωπικού από την Ευρώπη, σηματοδοτώντας έναν σταδιακό περιορισμό της υποστήριξής τους στις συμβουλευτικές και στρατιωτικές αποστολές της συμμαχίας. Σύμφωνα με έναν Αμερικανό αξιωματούχο και δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα και μίλησαν στους Financial Times, η μείωση προσωπικού σχεδιάζεται εδώ και μήνες, αν και λαμβάνει τώρα χώρα εν μέσω αυξανόμενων διπλωματικών εντάσεων μεταξύ της Ουάσινγκτον και των Ευρωπαίων εταίρων της.
Το Πεντάγωνο σκοπεύει να εφαρμόσει την αποχώρηση σταδιακά, μη αντικαθιστώντας το προσωπικό καθώς λήγουν οι τρέχουσες αποστολές του. Αξιωματούχοι λένε ότι η κίνηση αντανακλά μια ευρύτερη στρατηγική για να ωθήσει τους συμμάχους του ΝΑΤΟ να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για την άμυνά τους.
Το αμερικανικό αποτράβηγμα συμπίπτει με τις κλιμακούμενες δηλώσεις του προέδρου των ΗΠΑ για τη Γροιλανδία, με τον Ντόναλντ Τραμπ να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο απόκτησης του νησιού με στρατιωτικά μέσα.
