«Η Αθήνα παρακολουθεί στενά και με ανησυχία τις εξελίξεις στο Ιράν και την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής», αναφέρει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών σε ανακοίνωσή του, επισημαίνοντας ότι ενεργοποίησε τη Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων, ώστε να παρασχεθεί προξενική συνδρομή σε όσους έχουν ανάγκη, ενώ οι ελληνικές διπλωματικές αποστολές στις επίμαχες περιοχές βρίσκονται σε επιφυλακή.
📌 Ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών σχετικά με τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή (28.02.2026)
— Υπουργείο Εξωτερικών (@GreeceMFA) February 28, 2026
🔗 https://t.co/WOs5y2Ogm8 pic.twitter.com/H3Ikjrwpsb
«Καλούμε τους Έλληνες πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να βρίσκονται σε επαφή με τις Πρεσβείες και τα Προξενεία μας. Εφόσον απαιτηθεί θα υπάρχει συντονισμένη επιχείρηση επαναπατρισμού», τονίζεται στην ανακοίνωση που κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη διασφάλιση της προστασίας της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην περιοχή, την ώρα που το Ιράν φέρεται να διακόπτει τη διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ.
«Είναι κοινός τόπος ότι ο έλεγχος του πυρηνικού και βαλλιστικού προγράμματος, ώστε να μην αποκτήσει το Ιράν πυρηνικό όπλο, αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη σταθερότητα και την ειρήνη στην περιοχή», τονίζει το υπουργείο Εξωτερικών, χωρίς μέσα στην ανακοίνωσή του να εντοπίζονται οι λέξεις… ΗΠΑ, Ιράν, επίθεση κ.λπ.
«Η προστασία του άμαχου πληθυσμού, καθώς και ο σεβασμός του διεθνούς δικαίου και των δικαιωμάτων των πολιτών οφείλει να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα» καταλήγει τυπικά η Αθήνα, με το ΥΠΕΞ να περιορίζεται να αναφέρει πως «όλα τα συναφή θέματα θα απασχολήσουν την έκτακτη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ», που είναι προγραμματισμένη για σήμερα το απόγευμα.
Διαβάστε επίσης:
