Την υποχρεωτική διδασκαλία της κυκλοφοριακής αγωγής από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα σχολεία, ουσιαστικές παρεμβάσεις σε οδικά τμήματα που προκαλούν πολλά ατυχήματα,καταγραφή των προστίμων από κλήσεις λόγω παράβασης του ΚΟΚ στην εφορία ώστε να μην μπορούν “να σβηστούν”, μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ την ώρα σε κατοικημένες περιοχές και τη θέσπιση αυστηρών ελέγχων στα ΚΤΕΟ προβλέπει μεταξύ άλλων το νέο σχέδιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την οδική ασφάλεια παρουσίασαν σήμερα στο Μουσείο Αυτοκινήτων παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Το Στρατηγικό Σχέδιο θα έχει δεσμευτικό χαρακτήρα και μετρήσιμους στόχους και θα στηριχθεί σε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων που θα έρθουν στο προσεχές διάστημα μεταξύ των οποίων η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η αλλαγή τρόπου απόκτησης άδειας οδήγησης, τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και κανόνες “μικτοκινητικότητας” και αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας των Σχολών Οδήγησης.
Παράλληλα θα προχωρήσει και το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία.
Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια αναπτύσσεται στις ακόλουθες πέντε ενότητες: 1. Ποιοτικά Δεδομένα. 2. Διακυβέρνηση και Στρατηγικό Σχέδιο. 3. Εκπαίδευση και Επικοινωνία. 4. Αποτελεσματικό Σύστημα Επιβολής. 5. Ασφαλές οδικό δίκτυο.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του οδικού δικτύου προγραμματίζονται στοχευμένες παρεμβάσεις στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου με στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων έως να ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος. Προβλέπεται επίσης απεμπλοκή και προγραμματισμός μεγάλων έργων οδικών υποδομών στους οδικούς άξονες: Πάτρα-Πύργος, Ε65,ΒΟΑΚ, Καλαμάτα- Ριζόμυλος, Επεκτάσεις Αττικής Οδού, Flyover στη Θεσσαλονίκη και ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της χώρας με νέους, σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους.
Ελεγχοι και στα ΚΤΕΟ
Από την ίδρυση τους, το 2001, τα 204 ιδιωτικά και 28 δημόσια παραμένουν ανεξέλεγκτα, όσον αφορά την ποιότητα των ελέγχων τους. Στην Ελλάδα, με έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους της Ευρώπης το ποσοστό απόρριψης (επανελέγχου) στα ΚΤΕΟ είναι 4,5%, όταν στη Γερμανία είναι 35,5%.Ένα στα τρία οχήματα δεν προσέρχεται για έλεγχο. Για τον αμελή ιδιοκτήτη, αν παρέλθει η διετία, το πρόστιμο εκπρόθεσμου (65Euro) ισούται με το κόστος ελέγχου που δεν έγινε, άρα καθίσταται συμφέρον. Έτσι, στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας θα υπάρξει διάταξη για τη δημιουργία Μητρώου Εποπτών ΚΤΕΟ. Οι επόπτες ΚΤΕΟ θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί Π.Ε. οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο on the spot, στην «πόρτα» του ΚΤΕΟ, του οχήματος που μόλις διήλθε με επιτυχία.
Σε όσα οχήματα διαπιστωθεί ότι έγιναν πλημμελείς έλεγχοι θα υπάρχουν κυρώσεις που υπό προϋποθέσεις θα φθάνουν και στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας. Επιπλέον, θα αυστηροποιηθεί το πρόστιμο για τον πλημμελή ιδιοκτήτη, ενώ θα επιβάλλονται και διοικητικές κυρώσεις όπως αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας.