Η πολιτεία της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ είναι από τις περιοχές που η ηλεκτροκίνηση έκανε τα πρώτα της βήματα και άρχισε να κερδίζει τον κόσμο, με πολλά νοικοκυριά τα τελευταία χρόνια να επιλέγουν ηλεκτρικό ή plug in υβριδικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.
Σύμφωνα, όμως, με μια μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Energy και πραγματοποιήθηκε από το University of California Davis, όταν έρχεται η ώρα να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους, ένας στους πέντε Καλιφορνέζους επιλέγει να επιστρέψει σε ένα συμβατικό όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και όχι σε ένα άλλο ηλεκτρικό.
Συγκεκριμένα, από τους ανθρώπους που συμμετείχαν στην έρευνα, ένα ποσοστό 79,04% ξαναπήρε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενώ το 20,96% επέλεξε όχημα συμβατικό.
Πρόβλημα η φόρτιση
Ο βασικότερος λόγος που οδήγησε τους ερωτώμενους στην απόφαση να μην ξαναπάρουν ηλεκτρικό όχημα ήταν η δυσκολία στη φόρτισή του. Παρότι η Καλιφόρνια διαθέτει το πιο εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών στις ΗΠΑ (πάνω από 28000 προς το παρόν), για πολλούς από τους κατόχους αυτό αποδείχτηκε αξεπέραστο πρόβλημα, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι περίπου το 70% από αυτούς δεν είχε πρόσβαση σε φορτιστή ταχείας φόρτισης στο σπίτι ή στην εργασία τους.
Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι οι μάρκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι αγοραστές επιλέγουν να μην αντικαταστήσουν πάλι με ηλεκτρικά. Τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη δείχνουν, όπως ήταν αναμενόμενο, στην Tesla, καθώς από τους «αρνητές» της ηλεκτροκίνησης μόνο το 10% είχε αγοράσει αυτοκίνητο της αμερικανικής μάρκας. Αυτό εξηγείται εύκολα, καθώς η Tesla διαθέτει το μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο δίκτυο φορτιστών ενώ είναι και η εταιρεία που είναι πιο «ώριμη» τεχνολογικά όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Χειρότερα σε αυτόν τον τομέα τα πήγε η Fiat, για την οποία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 38%.
Πηγές: insider.gr