ΑΘΗΝΑ
11:13
|
22.11.2024
Η Λίνα Μενδώνη συνεχίζει ακόμη και σήμερα μια ιδιόμορφη τακτική έναντι του θέματος της επικίνδυνης πανδημίας.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Δεν έφτανε στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη η εμπλοκή της στην υπόθεση του κρουαζιερόπλοιου MSC Opera ούτε η εντελώς παράδοξη (και αποκλίνουσα από τα λοιπά κυβερνητικά μέτρα) διαχείριση του θέματος ως προς το κλείσιμο μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, για τα οποία γράψαμε ήδη, χωρίς να φανταζόμαστε ακόμη τότε σε ποιον βαθμό (όπως θα φανεί παρακάτω) ήμασταν προάγγελοι κακών.

Η υπουργός συνέχισε και συνεχίζει ακόμη και σήμερα μια ιδιόμορφη τακτική έναντι του θέματος της επικίνδυνης πανδημίας, τακτική που περισσότερο ομοιάζει με τη γραμμή της ‘ανοσίας της αγέλης’ παρά με τις κατευθύνσεις που έχει επιλέξει η ίδια η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Στην Αρχαία Ολυμπία ξανά!

Καταρχήν, επισκέφθηκε η ίδια εκ νέου την Αρχαία Ολυμπία, με αφορμή την τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, στις 12 Μαρτίου, την ίδια μέρα που ανακοίνωνε τη λειτουργία των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων της επικράτειας με… ελεγχόμενη ροή, απόφαση που υποχρεώθηκε να ανασκευάσει την αμέσως επόμενη ημέρα. Ωστόσο, στις 12 Μαρτίου ολόκληρος ο Νομός Ηλείας (όπως και αυτοί της Αχαΐας και Ζακύνθου) υποτίθεται πως είχε μπει ήδη σε καραντίνα, για να αποφευχθεί η περαιτέρω διασπορά του ιού από τους ταξιδιώτες που είχαν επιστρέψει από τους Αγίους Τόπους. 

Στο πλαίσιο των μέτρων που είχαν ληφθεί, κλειστά ήσαν, ασφαλώς, τόσο το μουσείο όσο και ο αρχαιολογικός χώρος της Ολυμπίας. Προφανώς άνοιξαν για τις ανάγκες της τελετής Αφής, που για πρώτη φορά έγινε χωρίς κοινό για λόγους ασφαλείας. Κατά τα λοιπά, όμως, δε φαίνεται πως ελήφθη κανενός είδους μέτρο για την προστασία των λιγοστών, αλλά και υψηλά ιστάμενων, επισκεπτών. Γιατί χρειαζόταν, όμως, να προηγηθεί και ειδική αυτοψία στο χώρο από την Λίνα Μενδώνη, συνοδευόμενη από κλιμάκιο υπηρεσιακών παραγόντων από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας και από την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ, προκειμένου να προωθηθεί “η κατάρτιση ειδικού προγράμματος, συντήρησης, αποκατάστασης και ανάδειξης των οικοδομημάτων της ρωμαϊκής περιόδου”; Ήταν πράγματι τόσο επείγουσα η εργασία αυτή, ώστε να υλοποιηθεί υπό τις παρούσες συνθήκες; 

Στο οπτικό υλικό που το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού διένειμε στους δημοσιογράφους και ανάρτησε στην επίσημη σελίδα του στο facebook, εμφανίζεται πάντως η ίδια η υπουργός πολιτισμού να μην κρατά καμία απόσταση ασφαλείας ούτε από τους συνεργάτες της, αλλά ούτε από τους επίσημους επισκέπτες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται ο πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής Τόμας Μπαχ, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς και η επίτροπος για θέματα Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρία Γκάμπριελ.

Κι επειδή, όπως φαίνεται, στο Υπουργείο Πολιτισμού οι “δουλειές” είναι σημαντικότερες από τους ανθρώπους και την προστασία τους, την επόμενη ημέρα (13 Μαρτίου), έγινε και νέα αυτοψία στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας, αυτή τη φορά από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτισμού, Γιώργο Διδασκάλου και τον Πρόεδρο του ΤΑΠΑ, Παναγιώτη Νταή, για τον διορισμό του οποίου στο νευραλγικό πόστο που κατέχει έχουμε ήδη αναφερθεί.

Business as usual

Η ακατανόητη επιμονή του Υπουργείου Πολιτισμού σε μια φανταστική “κανονικότητα”, την ώρα που πύκνωναν τα μαύρα σύννεφα της πανδημίας, καταγράφεται, άλλωστε, και στην προσπάθεια να συνεδριάσει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) σα να μη συμβαίνει απολύτως τίποτα. Μάλιστα, στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασής του που ήταν προγραμματισμένη για την Τρίτη 17 Μαρτίου, καταγράφονταν και θέματα όπως: “Έγκριση ή μη μελέτης για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του φωτισμού ανάδειξης των μνημείων της Ακρόπολης” και “Έγκριση ή μη αποδοχής χορηγίας του Ιδρύματος Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου προς την ΕΦΑ Πόλης Αθηνών για τη μελέτη και συντήρηση των ευρημάτων της ανασκαφής στους Πέρα Γαλήνους, Π.Ε. Ρεθύμνου”. Τόσο επείγοντα… 

Βέβαια, για το τελευταίο είχε πρόδηλο ενδιαφέρον η ανασκαφέας του χώρου Ελένη Μπάνου, που εντελώς συμπτωματικά τυγχάνει και μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Κανελλοπούλου (του χορηγού), προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών (του αποδέκτη της χορηγίας) και μέλος του ΚΑΣ (του οργάνου που θα ενέκρινε τη χορηγία). Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει…

Μετά τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν, η συνεδρίαση του ΚΑΣ μεταφέρθηκε τελικά για την επόμενη ημέρα και πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη και λιγότερα θέματα (8 έναντι των αρχικών 12), από τα οποία αφαιρέθηκε αυτό για τους Πέρα Γαληνούς, όχι όμως και το αντίστοιχο για τον φωτισμό της Ακρόπολης. Ίσως γιατί σε αυτό εμπλέκεται μια άλλη, μεγαλύτερη χορηγία, αυτή τη φορά από το Ίδρυμα Ωνάση.

Και ο άγιος φοβέρα θέλει

Την παράξενη αυτή “κανονικότητα” στην ροή εργασιών του Υπουργείου Πολιτισμού κινδύνευσε να διασαλεύσει η οργή των εργαζομένων σε αυτό, όταν διαπίστωσαν πως καμία μέριμνα δεν είχε ληφθεί στο δικό τους υπουργείο, ενώ σε όλο το Δημόσιο επισπεύδονταν τα μέτρα προστασίας εργαζομένων και κοινού, ειδικά μετά την έκδοση της από 16 Μαρτίου επείγουσας εγκυκλίου του Υπουργείου Εσωτερικών που  δρομολογούσε την μερική αναστολή εργασιών και την εκ περιτροπής εργασία του προσωπικού. 

Την Τετάρτη 18 Μαρτίου οι εργαζόμενοι στο κεντρικό κτίριο του υπουργείου, επί της οδού Μπουμπουλίνας, διέκοψαν επί δίωρο την εργασία τους και συγκεντρώθηκαν στον δρόμο, για να διαμαρτυρηθούν για την κωλυσιεργία στην υλοποίηση των μέτρων που έθετε σε κίνδυνο τόσο τους ίδιους όσο και την δημόσια υγεία, ενώ ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων και ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ απείλησαν μέχρι και με απεργίες στην περίπτωση μη συμμόρφωσης της πολιτικής ηγεσίας στα μέτρα που είχε εξαγγείλει η ίδια η κυβέρνηση.   

Η Λίνα Μενδώνη, που ενδιαφέρεται πολύ για την δημόσια εικόνα της, υποχρεώθηκε και στο ζήτημα αυτό, όπως και στην αναστολή λειτουργίας των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, να υποχωρήσει και το ίδιο βράδυ εξέδωσε άρον-άρον την απαιτούμενη για την υλοποίηση των μέτρων υπουργική απόφαση. 

Επιχείρησε, όμως, και πάλι, κατά την πάγια συνήθειά της, να αποδώσει σε άλλους τις ευθύνες της: αυτή τη φορά ως εξιλαστήριο θύμα επιλέχθηκε η Γενική Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, που υποδείχθηκε ως υπεύθυνη για την καθυστέρηση. Όχι, την υπόδειξη δεν την έκανε η ίδια η υπουργός. Επιστράτευσε για τον σκοπό αυτό τους καλύτερους συμμάχους και στενότερους φίλους της: την ηγεσία της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στο ΥΠΠΟ, στην κορυφή της οποίας φιγουράρει το όνομα του γνωστού από διάφορες “ύποπτες” υποθέσεις συνδικαλιστή Γιάννη Τσακοπιάκου, αλλά και την επίσης γνωστή συντάκτρια του liberal.gr και προσωπική της φίλη, Αγγελική Κώττη. Στη σχετική της διάψευση, που ήρθε άμεσα, η κ. Αδάμ-Βελένη, εγκαλεί, μάλιστα την κ. Κώττη για παραπληροφόρηση αλλά και για παραβίαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Ψιλά γράμματα! 

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, από την πλευρά του, με αφορμή το τελευταίο επεισόδιο ζητά “από όλους τους εμπλεκόμενους να αποκαταστήσουν άμεσα την αλήθεια και να σταματήσουν να παρουσιάζουν πορτρέτα ‘αγίων’ υπουργών μέσα από δαιμονικά πορτρέτα ‘ανεπαρκών’ δημοσίων λειτουργών”.

Μπαίνοντας σε μια ακόμη δύσκολη εβδομάδα, τη δυσκολότερη ως τώρα για τη χώρα σε σχέση με τον SARS-CoV-2, το μόνο που μπορεί κανείς να ελπίζει είναι πως και στον 5ο όροφο του Υπουργείου Πολιτισμού θα επικρατήσει επιτέλους η σύνεση και η πειθαρχία που απαιτείται από όλους στα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση. Οι ενδείξεις, μέχρι σήμερα, δεν είναι πολύ αισιόδοξες για αυτό, αλλά, όπως και να ‘χει, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

Εκτός κι αν είναι πια αργά. Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η ίδια η MSC Cruises, τουλάχιστον πέντε Γάλλοι επιβάτες της τελευταίας κρουαζιέρας του MSC Opera στη χώρα μας έχουν ήδη επιβεβαιωμένα προσβληθεί από τον θανατηφόρο ιό. Το ίδιο ισχύει και για αρκετά μέλη του πληρώματος. Μια πληροφορία που αλιεύσαμε στο διαδίκτυο, άλλωστε, μιλά και για άλλους επιβάτες από την ίδια κρουαζιέρα που έχουν προσβληθεί από τον ιό.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Καταδίκη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας στον ζωγράφο και μέλος του ΔΣ του Βυζαντινού Μουσείου Μιχάλη Μαδένη

Απόφαση κόλαφος επιδικάζει στον Μιχάλη Μαδένη και στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας (ΕΒΕ) 160.000 ευρώ για αντιγραφή έργων του Γιώργου Κατσάγγελου.
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα