ΑΘΗΝΑ
11:39
|
22.11.2024
Έχει έρθει πλέον η ώρα για ανάληψη ευθυνών από όλους όσοι έχουν εμπλακεί σε μια υπόθεση που έθεσε σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση του MCS Opera, του κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας MSC Cruises που κατέπλευσε στις αρχές του μήνα σε Κατάκολο, Ηράκλειο, Ρόδο, Πειραιά και Κέρκυρα, καθώς αυξάνονται τα κρούσματα των επιβατών του που προσβλήθηκαν από τον Covid-19.

Όπως έχουμε αποκαλύψει η ίδια η MCS Cruises, με επιστολή της στις 18 Μαρτίου προς τους επιβάτες του τελευταίου ταξιδιού του MCS Opera, ανακοίνωνε πως πέντε Γάλλοι έχουν προσβληθεί από τον Covid-19. Ένα, τουλάχιστον, από τα μέλη του πληρώματος επιβεβαιώθηκε επίσης θετικό στο τεστ ανίχνευσης του ιού, ενώ περισσότερα από 20 μέλη του πληρώματος βρίσκονται σε καραντίνα στο πλοίο, στο οποίο παραμένουν μέχρι και σήμερα εγκλωβισμένα συνολικά 200 μέλη του πληρώματος, αναμένοντας να εξεταστούν.

Στους πέντε Γάλλους επιβάτες που είχαν ήδη βρεθεί θετικοί στον κορονοϊό-19, θα πρέπει να προστεθεί και τουλάχιστον ένα άτομο από τις ΗΠΑ, καθώς και τρεις τουλάχιστον επιβάτες από τη Βραζιλία, που μίλησαν σχετικά στον βραζιλιάνικο ενημερωτικό ιστότοπο Mais Goiás. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του MCS Opera υπήρχε ανησυχία στους επιβάτες από την απαγόρευση του κατάπλου σε όλα τα λιμάνια (Ισραήλ, Τουρκία, Κύπρος, Μάλτα) πλην των ελληνικών, καθώς και από την απουσία ενημέρωσής τους από την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Μετέφεραν, δε την πληροφορία ότι αρκετά μέλη του πληρώματος είχαν ήδη τεθεί σε καραντίνα όσο το κρουαζιερόπλοιο ήταν εν πλω.

Στις 27 Μαρτίου, η MSC Cruises, σχολιάζοντας το δημοσίευμα της Mais Goiás, επαναλαμβάνει τον ισχυρισμό της ότι στην περίπτωση του επίδικου ταξιδιού ακολουθήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα από τα σχετικά πρωτόκολλα, με πρόσθετα προληπτικά μέτρα και αυστηρό καθεστώς ελέγχου, ενώ υπήρχε και στενή συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές. Παραδέχεται, ωστόσο, για πρώτη φορά δημόσια, πως πράγματι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού 10 μέλη του πληρώματος είχαν τεθεί σε καραντίνα, για προληπτικούς όμως λόγους, κατά την εταιρεία, καθώς είχαν έρθει σε επαφή με τον Αυστριακό επιβάτη που αποβιβάστηκε στη Γένοβα στις 28 Φεβρουαρίου και στις 3 Μαρτίου βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό.

Σε μια δραματική, παράλληλη εξέλιξη, την Τετάρτη 25 Μαρτίου άφησε την τελευταία του πνοή, χτυπημένος από τον κορονοϊό, ο 68χρονος Emiliano González, πρόεδρος του ισπανικού κλάδου της MSC Cruises.

Ωστόσο, αυτό δε φαίνεται να είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της MSC Cruises αυτή τη στιγμή. Πέρα από την αναστολή των ταξιδιών όλων των πλοίων της μέχρι τις 30 Απριλίου, απόφαση που αναγκάστηκε να λάβει με την επιστροφή του MCS Opera στη Γένοβα, η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει και άλλα ζητήματα.

Ήδη στη λιμάνι της Γένοβας έφτασε στις 26 Μαρτίου και το MSC Splendida , προερχόμενο από τη Μασσαλία, χωρίς επιβάτες, αλλά με 1.100 μέλη πληρώματος, ένα εκ των οποίων έχει βρεθεί θετικό στον Covid-19 και άλλα 16 βρίσκονται σε καραντίνα. Παρά τη διαβεβαίωση του καπετάνιου πως οι επιβαίνοντες θα αποβιβαστούν σύντομα, όπως αναφέρει η ιταλική εφημερίδα La Repubblica, ο σύμβουλος πολιτικής προστασίας της Περιφέρεια της Λιγουρίας συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη για το θέμα και των δύο κρουαζιερόπλοιων της MSC Cruises που βρίσκονται στο λιμάνι της Γένοβας.

Όπως, άλλωστε, μεταδίδουν αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης, ένα ακόμη κρουαζιερόπλοιο της ίδιας εταιρείας, το MSC Magnifica, παρά τις διαβεβαιώσεις των εκπροσώπων της εταιρείας πως κανείς από τους επιβαίνοντας δεν παρουσιάζει ύποπτα συμπτώματα, δεν έγινε δεκτό να καταπλεύσει στις 27 Μαρτίου στο λιμάνι του Fremantle της Δυτικής Αυστραλίας, όπως και στο Ντουμπάι νωρίτερα.

Όπως γίνεται φανερό, προκύπτουν αρκετά ζητήματα τόσο για τα μέτρα ασφαλείας επιβατών και πληρώματος στα πλοία της MSC Cruises όσο και για την αξιοπιστία της εταιρείας, που, ας σημειωθεί, ανακοίνωσε πρόσφατα καθαρά κέρδη, για το 2019, 405 εκατομμύρια ευρώ από μεικτά έσοδα 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 348 εκατομμυρίων και 2,7 δισεκατομμυρίων αντίστοιχα το 2018.

Επιστρέφοντας στην ελληνική πτυχή της υπόθεσης του MCS Opera, υπενθυμίζουμε πως με αναλυτικό μας δημοσίευμα ήδη από τις 17 Μαρτίου έχουμε επισημάνει τις σοβαρές ευθύνες των ελληνικών αρχών που επέτρεψαν τον κατάπλου του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιου σε πέντε συνολικά ελληνικά λιμάνια, καθώς και τον ρόλο που έπαιξε στο όλο ζήτημα η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη.

Μετά και τις σημερινές αποκαλύψεις, γίνεται επιτακτικότερη η ανάγκη να δοθούν επίσημες εξηγήσεις και να αναληφθούν οι ευθύνες όλων όσων έχουν εμπλακεί σε μια υπόθεση διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας. Ποιος και γιατί ανέλαβε το βάρος της ευθύνης να επιτραπεί (μόνο στην Ελλάδα!) ο κατάπλους του “ύποπτου” κρουαζιερόπλοιου;

Επιπλέον, προκύπτει το ερώτημα αν έχουν ενημερωθεί αρμοδίως για τις εξελίξεις όσοι ήρθαν σε επαφή με τους επιβάτες του MCS Opera που τόσο επιπόλαια και ανεύθυνα επιτράπηκε να αποβιβαστούν σε Κατάκολο, Ηράκλειο, Ρόδο, Πειραιά και Κέρκυρα. Έχουν για παράδειγμα ενημερωθεί οι επαγγελματίες του τουρισμού στις περιοχές αυτές, καταστηματάρχες, οδηγοί λεωφορείων και ταξί που ενδεχομένως ήρθαν σε επαφή μαζί τους; Έχουν ειδοποιηθεί σχετικά οι εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, οι αρχαιοφύλακες της Ακρόπολης, του αρχαιολογικού μουσείου Ηρακλείου, της Κνωσού, του βυζαντινού ναού της Παναγιάς της Κεράς στην Κριτσά της Ανατολικής Κρήτης, όλα μέρη που επισκέφθηκαν οι ταξιδιώτες του MCS Opera; Έχουν απολυμανθεί έκτοτε οι χώροι;

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Καταδίκη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας στον ζωγράφο και μέλος του ΔΣ του Βυζαντινού Μουσείου Μιχάλη Μαδένη

Απόφαση κόλαφος επιδικάζει στον Μιχάλη Μαδένη και στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας (ΕΒΕ) 160.000 ευρώ για αντιγραφή έργων του Γιώργου Κατσάγγελου.
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα