ΑΘΗΝΑ
03:57
|
26.10.2021
Η ομάδα χάκερς Anonymous ("Ανώνυμοι") αποκάλυψε δεκάδες φακέλους του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών που δείχνουν πώς χρησιμοποίησε BBC και Reuters για αντιρωσική, μεταξύ άλλων, προπαγάνδα
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Δεκάδες φακέλους και αρχεία του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών που κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσφατα χάκερς της ομάδας Anonymous και δημοσιοποίησε ο γνωστός δημοσιογράφος Max Brumenthal στην ιστοσελίδα του grayzone.com αποδεικνύουν την εργαλειοποίηση δήθεν “αμερόληπτων” βρετανικών Μέσων Ενημέρωσης.

Οι αποκαλυπτικές πληροφορίες ξεμπροστιάζουν τον πολυεπίπεδο ρόλο βρετανικών (και όχι μόνον) Μέσων Ενημέρωσης όπως το ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο BBC, το πρακτορείο Reuters, και η δημοσιογραφική ερευνητική ιστοσελίδα Bellingcat.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία δείχνουν πώς χρηματίζονταν και καθοδηγούνταν από το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών προκειμένου να “βομβαρδίζουν” το κοινό τους με αντιρωσική προπαγάνδα.

https://freenet.space/upload/photos/2020/09/KMRPW4TNeM9qkxVTpvLr_08_4d4039fe225dcb36c82c06f71300c8f9_image.jpg

“Παλιά μου τέχνη, κόσκινο…”

Ο σκοτεινός ρόλος χρηματοδότησης, χειραγώγησης και κατασκευής (εν ανάγκη…) “ειδήσεων” ώστε να αμαυρωθεί η εικόνα της Ρωσίας στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό,δεν είναι κάτι καινούριο για τα δεδομένα του Φόρεϊν Όφις.

Το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών έκανε ανάλογες επιχειρήσεις αντισοβιετικής προπαγάνδας (και “ψυχολογικού πολέμου”) μέσω του BBC και του Reuters από τα τέλη της δεκαετίας του 1940…

Αυτή η “παλιά τέχνη” του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών και των κατά καιρούς κυβερνήσεων δεν σταμάτησε ποτέ. Εξασκείται δε πολύ περισσότερο σήμερα, σε μία εποχή που η χειραγώγηση πολιτών διευκολύνεται όχι μόνον από τα παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης αλλά και από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης…

Το “σκοτεινό” γραφείο CDMD

Σχετικό ρεπορτάζ του Russia Today στις 23 Φλεβάρη με αφορμή τις αποκαλύψεις για το στήσιμο μηχανισμών αντιρωσικής προπαγάνδας από τα “αμερόληπτα” βρετανικά ειδησεογραφικά δίκτυα του πολιτικού κατεστημένου τονίζει ότι η δουλειά γινόταν μέσω του “σκοτεινού” παραρτήματος του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών που λειτουργεί με την εύσχημη ονομασία “Γραφείο Αντι-παραπληροφόρησης και Ανάπτυξης Μέσων Ενημέρωσης” (“Counter Disinformation & Media Development”, CDMD).

Σε έναν από τους αποκαλυπτικούς φακέλους του Φόρεϊν Όφις περιγράφεται με λεπτομέρειες πώς το ίδρυμα του οργανισμού Ρόιτερς (Thomson Reuters Foundation, TRF) καθιέρωσε “υπηρεσίες ειδήσεων”, δηλαδή χειραγωγούμενα Μέσα Ενημέρωσης που εντάσσονταν στο πρόγραμμα προπαγάνδας του βρετανικού υπουργείου Εξωτερικών, σε χώρες “ενδιαφέροντος” της βρετανικής κυβέρνησης.

Ειδικό ρόλο για την περίπτωση της Ρωσίας είχε αναλάβει το “σκοτεινό” γραφείο του Φόρεϊν Όφις που έμεινε γνωστό ως “Consortium”. Αυτό είχε αναλάβει υπό την εποπτεία του Ρόιτερς την εκπαίδευση Ρώσων δημοσιογράφων ώστε να προβάλουν και να προάγουν μεταξύ άλλων τη “θετική εικόνα” της Βρετανίας στη Ρωσία.

Το 2017 το ίδρυμα του Ρόιτερς ΤRF προσφέρθηκε να συνάψει συμβόλαιο με το βρετανικό υπουργείο Εξωτερικών και την βρετανική πρεσβεία στη Μόσχα για τις ανάγκες ενός σχεδίου με την ονομασία “Κτίζοντας Δυνατόητες στα Ρωσικά Μίντια”. Η επιστολή είχε ημερομηνία 31 Ιουλίου 2017 και έφερε την υπογραφή της διευθύνουσας συμβούλου του Ρόιτερς, Μόνικ Βίλ.

Πλούσιες δραστηριότητες αντι-ρωσικής προπαγάνδας είχε αναπτύξει και το BBC σε χώρες της Βαλτικής όπως η Εσθονία, η Λετονία και η Λιθουανία σε συνεργασία με τα κατά τόπους ρωσόφωνα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα….

Ωστόσο, το γραφείο CDMD του Φόρεϊν Όφις δεν περιορίζει τις δραστηριότητες μόνο σε αντιρωσικές επιχειρήσεις Μέσων Ενημέρωσης.

Αναλαμβάνει και διαχειρίζεται βρωμοδουλειές βρετανικής προπαγάνδας και σε άλλες χώρες του κόσμου, όπου θίγονται βρετανικά γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα.

Από τις βρετανικές μηχανές χειραγώγησης και προπαγάνδας δεν ξέφυγαν ούτε Ρώσοι YouTubers, που σαν “ανεξάρτητοι” προσέφεραν υπηρεσίες προώθησης των “δυτικών αξιών”…

Η βρετανική κηδεμονία “ανεξάρτητων” Μέσων στην Αίγυπτο

Το ρεπορτάζ του ρωσικού δικτύου RT με αφορμή τις τελευταίες αποκαλύψεις των “Ανώνυμων” χάκερς θυμίζει το στήσιμο του αιγυπτιακού (αραβικού και αγγλόφωνου) δήθεν “ανεξάρτητου” ειδησεογραφικού οργανισμού Awsat al Masriya στις αρχές του 2011.

Το στήσιμο του συγκεκριμένου ΜΜΕ “συμπτωματικά” συνέπεσε με την έναρξη της λεγόμενης “αραβικής άνοιξης” και τις κινητοποιήσεις που οδήγησαν στην ανατροπή του τότε προέδρου της Αιγύπτου Χόσνυ Μουμπάρακ και στην εκλογή του Αιγύπτιου ισλαμιστή πρόεδρου Μοχάμεντ Μόρσι που ανέλαβε την εξουσία με τη στήριξη των “Αδελφών Μουσουλμάνων” και της Τουρκίας. Πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία του “ανεξάρτητου” αιγυπτιακού μέσου Awsat al Masriya είχε παίξει τότε ο Will Church από το ίδρυμα του οργανισμού Ρόιτερς, “Thomson Reuters Foundation” (TRF).

Τo Aswat Masriya μολονότι επιτυχημένο (ως ένα από τα 500 δημοφιλέστερα “ανεξάρτητα” διαδικτυακά Μέσα Ενημέρωσης στην Αίγυπτο) και παρότι είχε αυξημένη επιρροή σε αιγυπτιακά, αραβικά και διεθνή ΜΜΕ, έκλεισε το 2016 αφού επιτέλεσε το έργο για το οποίο είχε στηθεί.

Ανάλογες επιχειρήσεις προπαγάνδας με Μέσα Ενημέρωσης και ΜΚΟ όπως η οργάνωση ARK International που σχετίζεται με την κακόφημη οργάνωση “αρωγής” και “διάσωσης” “Λευκά Κράνη” που στήθηκε από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες με την ενεργό συμμετοχή τζιχαντιστών της Αλ Κάιντα και του “Ισλαμικού Κράτους” στήθηκαν και στη Συρία. Αυτά λίγο μετά την έναρξη του καταστροφικού πολέμου στη Συρία το 2011…

Αντίστοιχες βρετανικές υπηρεσίες προπαγάνδας “προσφέρθηκαν” στο Λίβανο σε μία προσπάθεια εργαλειοποίησης των τριβών που επέφερε στην κοινωνία της μικρής χώρας η αύξηση του πληθυσμού κατά περίπου 25% από Σύρους πρόσφυγες.

Δάσκαλε που δίδασκες…

Ο πρώην βουλευτής των Εργατικών Κρις Γουιλίαμσον μιλώντας στο The Grayzone του δημοσιογράφου Μαξ Μπρούμενθαλ με αφορμή τις τελευταίες αποκαλύψεις για το ρόλο του υπουργείου Εξωτερικών της Βρετανίας επισημαίνει ότι τελικά τα “ανεξάρτητα” βρετανικά Μέσα του πολιτικού κατεστημένου “έκαναν αυτά για τα οποία κατηγορούσαν την ρωσική κυβέρνηση.

Οι αποκαλύψεις δείχνουν ότι όταν οι βουλευτές έκαναν εκστρατεία κατά της Ρωσίας, οι Βρετανοί πράκτορες χρησιμοποιούσαν το BBC και το Reuters για να εφαρμόσουν “ακριβώς τις ίδιες τακτικές που οι πολιτικοί και οι σχολιαστές των Μέσων κατηγορούσαν τη Ρωσία πως έκανε” παρατήρησε.

Ο συγκεκριμένος πρώην βουλευτής φέρεται μάλιστα πως είχε επιχειρήσει να ζητήσει διαφάνεια σχετικά με το ρόλο του CDMC αλλά “έφαγε πόρτα” με τη δικαιολογία των “λόγων εθνικής ασφάλειας”…

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Συμφωνία ΑΔΕΔΥ και συνδικαλιστικών οργανώσεων κατά αυταρχικών νόμων

Άρση της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης στην Αίγυπτο με εντολή Σίσι

Την Τετάρτη η κηδεία της Φώφης Γεννηματά

Φρενάρει την απέλαση των 10 πρεσβευτών ο Ερντογάν

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα