ΑΘΗΝΑ
02:00
|
28.04.2024
Το υπουργείο Παιδείας δείχνει να ευθυγραμμίζεται με τις επιταγές γεωπολιτικών στόχων των ΗΠΑ...
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τον δρόμο για την υλοποίηση των αμερικανικών στρατηγικών στόχων σχετικά με την εκπαίδευση στην Ελλάδα ανοίγει το νομοσχέδιο που δημοσιοποίησε πριν περίπου έναν μήνα το υπουργείο Παιδείας.

“Κορμό” για την προώθηση αυτών των στόχων αποτελεί, όπως επισημαίνει σε εκτενή έρευνα η ηλεκτρονική έκδοση reportersunited.gr, η πιο πρόσφατη Έκθεση Στρατηγικής του Στέιτ Ντηπάρτμεντ για την Ελλάδα που εγκρίθηκε προς δημοσίευση τον Αύγουστο του 2018, ανάμεσα στην υπογραφή και την επικύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Η Έκθεση Στρατηγικής για την Ελλάδα δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών τον Ιανουάριο του 2019 επισημαίνει έρευνα με τίτλο “«Συγχαρητήρια υπουργέ!» Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση με επήρεια ΗΠΑ”.

Στο εκτενές ρεπορτάζ της ερευνητικής δημοσιογραφικής ομάδας The Manifold αναφέρεται ότι μέσα στους πρώτους στόχους της αμερικανικής στρατηγικής για την Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται η καλλιέργεια μίας “νέας γενιάς ηγετών” με “ευνοϊκή στάση πρός τις ΗΠΑ και τις αξίες τους”. Επιπλέον, προωθείται “μεταρρύθμιση και ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος” σε συνδυασμό με την “αναχαίτιση της κακόβουλης ρωσικής και κινεζικής επιρροής”.

Η Έκθεση Στρατηγικής του 2018 επιμένει σε αυτούς τους στόχους εκτιμώντας πως η Ελλάδα είναι “ανεκμετάλλευτη αγορά για τις αμερικανικές επενδύσεις”.

Διαπιστώνει πως “συντελείται στροφή προς την επιχειρηματικότητα αντί ενός οικονομικού μοντέλου που καθοδηγείται από το κράτος, ιδίως μεταξύ της νεολαίας, η οποία αποτελεί μείζονα στόχο για την αύξηση των εξαγωγών από τις ΗΠΑ και μια ευκαιρία να προωθηθεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στον ιδιωτικό τομέα”.

Το reportersunited.gr, υπενθυμίζει πως οι ΗΠΑ ζήτησαν από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου την απελευθέρωση της διεθνούς αγοράς της ανώτατης εκπαίδευσης, “επιτυγχάνοντας τελικά την αναγνώριση της παιδείας ως εμπορεύσιμου αγαθού και την ένταξή της στη Γενική Συμφωνία για τις Συναλλαγές στον Τομέα των Υπηρεσιών (GATS) το 1995, ενώ το 2001, στο πλαίσιο της Συνθήκης της Λισαβόνας, ορίστηκαν οι βέλτιστες πρακτικές για τη διασυνοριακή εκπαίδευση στην Ευρώπη”.

Οι συντάκτες της έρευνας συμπεραίνουν πως εντάσσεται στους παραπάνω γεωπολιτικούς στόχους των ΗΠΑ για την Ελλάδα και το ακόλουθο γεγονός: Τον Δεκέμβρη του 2020 με κατάθεση τροπολογίας την τελευταία στιγμή, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δημόσιων πανεπιστημίων με τα ιδιωτικά κολλέγια που εισηγήθηκε η υπουργός Παιδείας. Σχετικό είναι επίσης και το πιο πρόσφατο βήμα “εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του υπουργείου Παιδείας με το νομοσχέδιο του Φεβρουαρίου που θέσπισε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία έχει εκτιμηθεί ότι θα μπορούσε να αφήσει 20.000 μαθητές εκτός των ελληνικών πανεπιστημίων, ενώ θα έβλαπτε σκληρά ιδίως τα ιδρύματα της περιφέρειας.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα