ΑΘΗΝΑ
14:43
|
25.04.2024
Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται προϊόντα αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω του καναλιού του Σουέζ, τα οποία αναμένουν φορτωμένα σε δεκάδες πλοία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Θαλάσσιο μποτιλιάρισμα επικών διαστάσεων έχει δημιουργηθεί στη Διώρυγα του Σουέζ, το οποίο αντανακλά σε ημερήσια ζημία δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ έχει ήδη “χτυπήσει” την παγκόσμια τιμή του πετρελαίου και το κόστος ναύλωσης κοντέινερ.

Οι μεγάλες ναυτιλιακές προκειμένου να καταφέρουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους στον προορισμό τους προχωρούν σε δραστικές αλλαγές δρομολογίων, καθώς η διώρυγα του Σουέζ παραμένει φραγμένη για τέταρτη συνεχόμενη ημέρα από το γιγάντιο κοντέινερ Ever Given.

Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται προϊόντα αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω του καναλιού του Σουέζ, τα οποία πλέον αναμένουν φορτωμένα σε δεκάδες πλοία στον βορρά, τον νότο και στα μέσα της διώρυγας.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List, το κόστος που αποφέρει η διέλευση των πλοίων καθημερινά από την περιοχή υπολογίζεται σε 5,1 και 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια με κατεύθυνση προς τα δυτικά και τα ανατολικά, αντίστοιχα.

Η έμφραξη εκτιμάται ότι έχει προκαλέσει οικονομική ζημιά άνω των 9,5 δισ. δολαρίων, αναφέρει ο Guardian, ενώ επτά τάνκερ που μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλαξαν δρομολόγιο σήμερα, Παρασκευή. Τρία από αυτά τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πλέον την μακρύτερη οδό γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Η παράκαμψη του Σουέζ με τον περίπλου της Αφρικής, όπως γινόταν έως πριν ενάμιση αιώνα πέρα από τις καθυστερήσεις συνιστά πρόσθετο κόστος 300.000 δολαρίων σε καύσιμα.

Η συγκεκριμένη παράκαμψη σημαίνει ότι το δρομολόγιο μπορεί να κρατήσει δύο εβδομάδες παραπάνω, σημειώνει το BBC.

“Συνολικά θα επηρεαστεί η προγραμματισμένη διέλευση 16 πλοίων που μεταφέρουν ΥΦΑ μέσω της διώρυγας του Σουέζ εάν η συμφόρηση παραμείνει μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας”, δήλωσε η Ρεμπέκα Κία, αναλύτρια της Kpler που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια Long-Range 2 εξετάζουν το ενδεχόμενο παράκαμψης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ανέφερε το πρωί της Παρασκευής η εταιρεία Braemar ACM.

Η διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι “εξετάζει όλες τις εναλλακτικές λύσεις” για τα εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι κολλημένα στις ‘ουρές’. “Όλοι κάνουν σχέδια έκτακτης ανάγκης την ώρα που μιλάμε”, δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, σύμφωνα με το CNN.

Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν αυτή την στιγμή το διεθνές εμπόριο ήταν να κλείσει η αρτηρία από την οποία περνά το 12% των εμπορευμάτων που διακινείται μέσω θαλάσσης στον κόσμο. Κάθε μέρα που περνά χωρίς να ανοίγει η Διώρυγα, περίπου 3-5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου καθυστερούν να φτάσουν στον προορισμό τους, επισημαίνει το Money Review.

Η αρχή της διώρυγας δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι θα χρειαστεί να αφαιρέσουν από 15.000 έως 20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να φτάσουν σε βάθος 12 έως 16 μέτρων. Αυτό το βάθος είναι πιθανό να επιτρέψει στο πλοίο να επιπλεύσει ξανά ελεύθερο.

Οι ειδικοί φοβούνται ότι το τεράστιο πλοίο που έχει μήκος 400 μέτρα και ολική χωρητικότητα σχεδόν 220.000 τόνους, έχει σφηνωθεί μέχρι τώρα στην άμμο και στις δύο όχθες του καναλιού, πράγμα που καθιστά αδύνατη την μετακίνησή του χωρίς να αφαιρέσει μέρος του φορτίου. Μια τέτοια διαδικασία μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες, σύμφωνα με τον Peter Berdowski, διευθύνοντα σύμβουλο της Boskalis, της εταιρείας βυθοκόρησης που έχει στείλει ειδικευμένους εργάτες στο σημείο.

Η κατάσταση στο Σουέζ θα μπορούσε να επιδεινώσει περαιτέρω τη διεθνή αλυσίδα εφοδιασμού που ήδη υφίσταται πίεση από την πανδημία και την αύξηση στις τιμές των αγορών.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Γαλλία: απαγόρευση κυκλοφορίας για ανήλικα έως 13 ετών στο Μπεζιέ

Ξεκίνησε η εφαρμογή του «εισιτηρίου εισόδου» στην Βενετία- Διαμαρτύρονται οι κάτοικοι

Στα δικαστήρια ο Κωνσταντίνος Φλώρος για τον ξυλοδαρμό στη Βουλή – Αρνείται τις κατηγορίες

Ξεκίνησε η δίκη 3 χρόνια μετά τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα