Τα 53 μέλη του πληρώματος που επιβαίνουν στο υποβρύχιο της Ινδονησίας που “αγνοείται” σε θαλάσσια περιοχή, βόρεια της νήσου Μπαλί από την Τετάρτη (21/4), διαθέτουν οξυγόνο μέχρι το Σάββατο, ανακοίνωσε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο επιτελάρχης του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας.
Ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας δήλωσε ότι δεν έχει εντοπιστεί κανένα “ίχνος” του υποβρυχίου KRI Nanggala-402 από χθες το πρωί.
Υπενθυμίζεται ότι το υποβρύχιο συμμετείχε σε στρατιωτική άσκηση.
Κατά τη διάρκεια της εναέριας αναζήτησης εντοπίστηκε την Τετάρτη, πετρελαιοκηλίδα κοντά στο σημείο όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο.
Δύο πλοία με σόναρ έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή για να συμμετάσχουν στις έρευνες, πρόσθεσαν αξιωματούχοι.
Οι αρχές της Ινδονησίας ζήτησαν τη συνδρομή της Αυστραλίας και της Σιγκαπούρης για τον εντοπισμό του σκάφους, ανέφερε το Ρόιτερς.
Η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία και η Ινδία, δήλωσαν πρόθυμες να συμμετάσχουν στις έρευνες, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας.
Όταν ρωτήθηκε για τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες εντοπίστηκε κίνηση κάτω από το νερό, ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, ναύαρχος Τζούλιους Βιτζοτζόνο απάντησε ότι, το υποβρύχιο δεν έχει εντοπιστεί ακόμη και ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία επαφή με το πλήρωμά του.
Σε ανακοίνωσή του χθες το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας επεσήμανε: “Είναι πιθανό στη διάρκεια της κατάδυσης να σημειώθηκε μπλακ άουτ με συνέπεια να χαθεί ο έλεγχος και να μην μπορούν να γίνουν διαδικασίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και το υποβρύχιο να πέσει σε βάθος 600-700 μέτρων”.
Σήμερα ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό KompasTV ότι το υποβρύχιο που κινείται με ντίζελ και ηλεκτρικές μπαταρίες μπορεί να παραμείνει σε βάθος 200-250 μέτρων.
“Οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποβεί μοιραίο, επικίνδυνο”, υπογράμμισε.
Το βάθος της θαλάσσιας περιοχής του αρχιπελάγους όπου εντοπίζονται οι έρευνες φτάνει σε ορισμένα σημεία έως και τα 1.500 μέτρα.
Το KRI Nanggala-402 κατασκευάστηκε στη Γερμανία το 1978 και υποβλήθηκε σε επισκευές στη Νότια Κορέα, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το 2012.