ΑΘΗΝΑ
14:28
|
26.06.2026
Η πρωθυπουργός 'Ερνα Σόλμπεργκ δικαιολόγησε την απόφαση επικαλούμενη "σπάνιους αλλά σοβαρούς" κινδύνους επιπλοκών.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η Νορβηγία θα εγκαταλείψει οριστικά, στο πλαίσιο του προγράμματος εμβολιασμού κατά της πανδημίας Covid, το εμβόλιο της AstraZeneca και θα διατηρήσει αυτό της Johnson & Johnson για όσους θέλουν να εμβολιαστούν με αυτό.

Η πρωθυπουργός ‘Ερνα Σόλμπεργκ δικαιολόγησε την απόφαση επικαλούμενη “σπάνιους αλλά σοβαρούς” κινδύνους επιπλοκών μετά τη χορήγηση αυτών των εμβολίων, τα οποία χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία αδενοϊού.

Προηγήθηκε στις 11 Μαρτίου η απαγόρευση της χρήσης του εμβολίου της φαρμακοβιομηχανίας AstraZeneca καθώς συνδέεται με περιπτώσεις άτυπης θρόμβωσης. Από την άλλη, οι νορβηγικές αρχές δεν έχουν διαθέσει ακόμνη το αμερικανικό εμβόλιο της Johnson & Johnson για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι προκαλεί, πολύ περιστασιακά, παρόμοιες παρενέργειες.

Παρότι η αναστολή αυτή παραμένει σε ισχύ, το Όσλο αρνείται σε αυτό το στάδιο να σταματήσει οριστικά αυτό το εμβόλιο.

“Θέλουμε να δημιουργήσουμε αποθέματα έκτακτης ανάγκης που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εάν αυξηθούν οι λοιμώξεις ή εάν υπάρχουν ελλείψεις στις παραδόσεις από άλλους παραγωγούς εμβολίων” δήλωσε η Σόλμπεργκ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson, σε αντίθεση με αυτό της AstraZeneca, θα μπορεί επίσης να χορηγείται στους πολίτες σε εθελοντική βάση.

Η απόφαση αποτελεί συνέχεια των συστάσεων που έγιναν τη Δευτέρα από ειδικούς οι οποίοι — όπως το Νορβηγικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας – υποστήριξαν την αφαίρεση των εμβολίων της AstraZeneca και της Johnson & Johnson από το εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμού.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Λίβανος: Η Χεζμπολάχ απορρίπτει τις απευθείας συνομιλίες με το Ισραήλ

UNICEF: Πάνω από 260 Παλαιστίνια παιδιά σκοτώθηκαν στη Γάζα από την έναρξη της εκεχειρίας

304 οι θάνατοι από την επιδημία Έμπολα στη ΛΔ Κονγκό

Ποιες παραλίες κρίθηκαν ακατάλληλες για κολύμπι στην Αττική από τον ΠΑΚΟΕ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα