ΑΘΗΝΑ
03:38
|
20.04.2024
Το "έξυπνο" εργαλείο της Google χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για να βοηθήσει κάποιον να εντοπίσει πιθανές βλάβες στο δέρμα του.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

“Βοηθό δερματολογίας” (Dermatology Assist) με τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης παρουσίασαν σήμερα εκπρόσωποι της Google στο ετήσιο συνέδριο Google I/O, τονίζοντας πως θα είναι διαθέσιμος πριν το τέλος του 2021.

Το “έξυπνο” εργαλείο της Google χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για να βοηθήσει κάποιον να εντοπίσει πιθανές βλάβες στο δέρμα του, στα μαλλιά και στα νύχια του, με βάση τις φωτογραφίες του σώματός του που τραβά ο χρήστης.

Βασικός στόχος του εγχειρήματος δεν είναι η “εξαφάνιση” των δερματολόγων αλλά η αυτοδιάγνωση διαφόρων παθήσεων, από την ακμή έως το μελάνωμα, ώστε να πηγαίνουν ταχύτερα στον δερματολόγο οι ασθενείς και να αναζητήσουν θεραπεία.

Ο χρήστης θα συνδέεται στον λογαριασμό του Google, θα «ανεβάζει» ύποπτες φωτογραφίες σημείων του δέρματός του στην ειδική ιστοσελίδα Derm Assist και θα καλείται να απαντήσει διαδικτυακά σε ορισμένες γραπτές ερωτήσεις σχετικά με πιθανά συμπτώματα. Στη συνέχεια, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα αναλύει τις εικόνες, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες, για να παρουσιάσει έναν κατάλογο με πιθανές παθήσεις. Εάν κάποια περίπτωση παρουσιάζει άκρως ανησυχητικά συμπτώματα, ο αλγόριθμος θα συμβουλεύει τον χρήστη να δει αμέσως γιατρό.

Καθησυχάζοντας τυχόν ανησυχίες των χρηστών για κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων τους, η Google διαβεβαίωσε ότι η εφαρμογή δεν θα χρησιμοποιείται για το «σερβίρισμα» στοχευμένων διαφημίσεων, ενώ οι φωτογραφίες του δέρματος θα αποθηκεύονται μόνο μετά από έγκριση του χρήστη και με αποκλειστικό σκοπό την καλύτερη μάθηση του αλγόριθμου, ώστε να γίνει καλύτερος στο μέλλον.

Η εφαρμογή -που θα είναι δωρεάν- βασίζεται σε προηγούμενα «έξυπνα» εργαλεία της Google για την ανίχνευση συμπτωμάτων ορισμένων καρκίνων και της φυματίωσης. Μέχρι στιγμής κανένα από αυτά τα εργαλεία δεν έχει εγκριθεί ως εναλλακτική λύση που να καθιστά περιττή τη διάγνωση από εξειδικευμένο γιατρό. Μπορούν, πάντως, να βοηθήσουν ακόμη και τους μη εξειδικευμένους γιατρούς (π.χ. γενικούς γιατρούς) να κάνουν πιο σωστές διαγνώσεις.

Σύμφωνα με τη Google, κάθε χρόνο στη μηχανή αναζήτησής της γίνονται περίπου δέκα δισεκατομμύρια αναζητήσεις σχετικά με προβλήματα στο δέρμα, στα μαλλιά και στα νύχια, γεγονός που δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον των ανθρώπων σε όλον τον κόσμο. Σχεδόν δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως εκτιμάται ότι έχουν κάποιο λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό πρόβλημα στο δέρμα τους.

Η Google ανέφερε ότι οι άνθρωποι κάνουν σωστή αυτοδιάγνωση για τα δερματικά προβλήματά τους μόνο στο 13% των περιπτώσεων.

«Οι ασθένειες του δέρματος ως κατηγορία αποτελούν ένα τεράστιο παγκόσμιο βάρος. Οι άνθρωποι στρέφονται στη Google για να ψάξουν τις ανησυχίες τους σχετικά με το δέρμα τους. Οι περισσότερες περιπτώσεις είναι θεραπεύσιμες, όμως ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός αντιμετωπίζει μία κρίσιμη έλλειψη δερματολόγων», δήλωσε η δρ Πέγκι Μπούι της Google Health και του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια.

Ανταγωνίστριες εταιρείες της Google, όπως οι Apple, Amazon και Microsoft, αναπτύσσουν σταδιακά ολοένα μεγαλύτερη παρουσία στο πεδίο της υγείας με τη χρήση μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης, παρέχοντας διάφορες υπηρεσίες σε καταναλωτές, γιατρούς και φαρμακευτικές εταιρείες.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Θεραπεύτηκε από τη Μεσογειακή Αναιμία 39χρονος εκπαιδευτικός στο Παπανικολάου

Άδεια για την ιδιωτική σχολή ιατρικής στην Αθήνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Σκλήρυνση κατά πλάκας: Βρέθηκαν ενδείξεις της νόσου χρόνια πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα

Αντιδράσεις για τα απογευματινά χειρουργεία: «Δεν είναι επιλογή, είναι εκβιασμός»

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα