Κατεπείγουσα αγωγή κατέθεσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, κατά της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ζητώντας να αναγνωρίσει ως παράνομη και καταχρηστική την τρίωρη στάση εργασίας που εξήγγειλε για τη Δευτέρα 28 Ιουνίου και ώρες 11 πμ – 2 μμ, κατά τις οποίες είναι προγραμματισμένες οι εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία, και να απαγορευθεί η πραγματοποίησή της, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου. Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα, Σάββατο, το μεσημέρι, λόγω του κατεπείγοντος.
Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, το ΥΠΑΙΘ, «η ΟΛΜΕ προβαίνει σε μία πρωτοφανή κίνηση που υπονομεύει ευθέως χιλιάδες μαθητές – υποψηφίους, προσθέτοντάς τους αβεβαιότητα τόσο για την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων όσο και για το κύρος και το αδιάβλητο της διαδικασίας τους, χωρίς να προηγηθεί η τετραήμερη προθεσμία γνωστοποίησης, χωρίς να διατεθεί προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας και προσωπικού ασφαλείας και χωρίς να τηρηθεί η υποχρέωση δημοσίου διαλόγου του Ν 4808/2021».
Σημειώνεται, πως η ΟΛΜΕ κήρυξε τη στάση εργασίας, δηλώνοντας την «πλήρη αντίθεσή της στο θεσμό των Προτύπων Σχολείων, λόγω του αντιπαιδαγωγικού και βαθιά ταξικού χαρακτήρα τους», όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Η ΟΛΜΕ υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι «η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε αυτήν την διαδικασία επιβάλλεται ως υποχρεωτική και άμισθη από την διοίκηση, ενώ εφαρμόζεται παράλληλα και το πνεύμα του νόμου Χατζηδάκη, με προφορικές υποσχέσεις για μία μέρα άδεια αντί επιμισθίου στους επιτηρητές και τις επιτηρήτριες στις εν λόγω εξετάσεις».
Καλεί όσους και όσες επιθυμούν να μην εμπλακούν στις εξετάσεις των Πρότυπων (επιτηρητές/τριες κλπ) «προκειμένου να καλυφθούν συνδικαλιστικά και να εκφράσουν με αυτό τον τρόπο την αντίθεσή τους στο θεσμό των Προτύπων, στην υποχρεωτικότητα και στην άμισθη επιτήρηση».
Α. Σκέρτσος για ΟΛΜΕ: Βαθιά αντικοινωνική στάση και σκοπιμότητες
Ξεκινώντας από τη σημερινή επικαιρότητα και την απόφαση της ΟΛΜΕ για απεργία, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ κατηγόρησε την Ομοσπονδία για «βαθιά αντικοινωνική στάση». ‘Αλλωστε, συνέχισε, «βγαίνουμε από μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά για όλους μας, πρωτίστως για τα παιδιά τα οποία κλείσθηκαν μέσα στα σπίτια τους όλο τον προηγούμενο χρόνο και όχι μόνο. Θέλουμε να κλείσουμε τη σχολική χρονιά με τον καλύτερο δυνατό και ομαλό τρόπο, και η στάση αυτή της ΟΛΜΕ υποκρύπτει σκοπιμότητες πέρα από το βαθύ αντικοινωνικό χαρακτήρα. Θέτουν εμπόδια στη μετεξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας εκπαίδευσης», κατήγγειλε επίσης.
Στον αντίποδα, «επιχειρείται από το Υπουργείο Παιδείας, την υπουργό κυρία Κεραμέως, εδώ και δύο χρόνια, μια πολύ σημαντική προσπάθεια εκσυγχρονισμού του δημόσιου σχολείου: να γίνει πιο ποιοτικό, πιο ανοιχτό, πιο καλό για όλες τις οικογένειες, και κυρίως τις πιο αδύναμες οικογένειες που έχουν ανάγκη το καλό δημόσιο σχολείο. Αυτές οι αντιδράσεις και οι αντιστάσεις είναι απέναντι στο δημόσιο σχολείο, τη δημόσια εκπαίδευση, την ανοιχτή εκπαίδευση. Αυτό πρέπει να καταλάβουν οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ και περιμένουμε ως κυβέρνηση, να άρουν αυτό το αίτημα».
Ξεδιπλώνοντας αναλυτικά την κυβερνητική ατζέντα για το χώρο της εκπαίδευσης, υπογράμμισε ότι «υπάρχουν 13.500 παιδιά, οικογένειες, που έχουν κάνει αίτηση και έχουν ανταποκριθεί σε αυτήν την πρωτοπόρα πολιτική να δημιουργηθούν 112 νέα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Είναι μια πρωτοβουλία της κυβέρνησης, που τέθηκε νωρίς, υλοποιείται πλέον από την επόμενη σχολική χρονιά, υπάρχει ενδιαφέρον τριπλάσιο των διαθέσιμων θέσεων. Αυτό σημαίνει ότι η ελληνική κοινωνία ανταποκρίνεται σε αυτήν την προσπάθεια εκσυγχρονισμού του δημόσιου σχολείου», δήλωσε με έμφαση επαναλαμβάνοντας ότι αυτές και πολλές άλλες προτεραιότητες θα παρουσιασθούν μεθαύριο σε ειδική εκδήλωση που «θα πραγματοποιήσει η κυρία Κεραμέως μαζί με τον πρωθυπουργό για να ενημερωθούν οι οικογένειες, οι μαθητές και η εκπαιδευτική κοινότητα για τις αλλαγές που θα τεθούν σε εφαρμογή από τη νέα σχολική χρονιά».