Με εκκρεμές μεταξύ κινητοποιήσεων και ακινησίας, μοιάζουν τα συνδικάτα σε μια περίοδο κατά την οποία τα προβλήματα των εργαζομένων και οι προκλήσεις για τον συνδικαλισμό, έχουν λάβει μορφή χιονοστιβάδας.
Η παντελής απουσία ουσιαστικού διαλόγου και -έστω απόπειρας- στοιχειώδους συντονισμού, οδηγούν σε σοβαρές αρρυθμίες και έλλειψη μαζικότητας.
Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση υλοποιεί την αντεργατική ατζέντα της, ανακοινώνοντας μέτρα σε βάρος των εργαζομένων που δεν έχουν εμβολιαστεί και υλοποιώντας το νόμο Χατζηδάκη, με προτεραιότητα στην απονεύρωση ή ακόμη και την απαγόρευση των απεργιών.
Παράλληλα, οι κυβερνώντες προωθούν την αλλοίωση του χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης με την εκμετάλλευση των εισφορών από ιδιώτες και την μετατροπή του επιδόματος ανεργίας -αυτής της ελάχιστης όσο και βραχυχρόνιας στήριξης των ανέργων- σε μισθό.
Και ενώ εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι και μικρομεσαίοι επαγγελματίες βρίσκονται όμηροι σε μια καθημαγμένη οικονομία, για τα απομεινάρια της οποίας σκιαμαχούν ιδιωτικά συμφέροντα, το Συνδικαλιστικό Κίνημα έχει εγκλωβιστεί στον…μαγικό κόσμο της λογικής πλάνης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η στάση των συνδικάτων εν όψει της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης.
Η ΓΣΕΕ, γνωστοποίησε ότι θα πραγματοποιήσει ειδική εκδήλωση με υγειονομικά μέτρα, αντί συλλαλητηρίου.
Η Συνομοσπονδία Εργατών, αιτιολόγησε την απόφαση της επικαλούμενη τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα επισημαίνοντας ότι αποτυπώνουν αύξηση με γεωμετρική πρόοδο των κρουσμάτων, νοσούντων, νοσηλευόμενων στις ΜΕΘ, αλλά και των θανάτων.
Ας το…φιλοσοφήσουμε, λοιπόν.
Στο σημείο αυτό, είναι εμφανές το λεγόμενο “σφάλμα φαύλου κύκλου’ (petitio principi).
Πρόκειται για λογικό σφάλμα στο οποίο η γνώση των προϋποθέσεων εξαρτάται από το τελικό συμπέρασμα του επιχειρήματος.
Απλούστερα: “Έτσι είναι γιατί έτσι πάει και δεν υπάρχει εναλλακτική λύση”.
Α:Δεν πρέπει να γίνει διαδήλωση.
Β:Γιατί;
Α:Γιατί οι ειδικοί λένε ότι αυξάνεται η μετάδοση του κορωνοϊού.
Β:Και δεν υπάρχει άλλος τρόπος αντίδρασης ή πραγματοποίησης κινητοποίησης;
Α:Όχι
B:Γιατί;
Α:Γιατί είναι επικίνδυνο.
Β:Και ποιος το λέει αυτό;
Α:Η αύξηση των κρουσμάτων.
Το ΠΑΜΕ, αντέδρασε έντονα, κατήγγειλε την ΓΣΕΕ και ανακοίνωσε πρόγραμμα κινητοποιήσεων:
Στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, την Τρίτη 31 Αυγούστου, στις 7.30 το απόγευμα στον Λευκό Πύργο
Στην ΑΘΗΝΑ, την Τετάρτη 1 Σεπτέμβριου στις 8 το απόγευμα στο Σύνταγμα και
στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, με την ευκαιρία της ΔΕΘ, το Σάββατο 11 Σεπτέμβριου στις 6 το απόγευμα, στην πλατεία ΧΑΝΘ
Η ΑΔΕΔΥ, από την πλευρά της, αποφάσισε την πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας το Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2021, στις 6 το απόγευμα, στη Θεσσαλονίκη.
Αν το ψάξουμε, θα εντοπίσουμε μια λογική πλάνη και σε αυτό το σημείο.
Αντί να γίνεται κριτική σε ένα επιχείρημα, ασκείται κριτική στα πρόσωπα (ad hominem) που εκφράζουν το επιχείρημα.
Απλούστερα “δεν το δέχομαι, διότι το λέει κάποιος τον οποίο δεν υπολήπτομαι”.
Με τον τρόπο αυτό, αμφισβητούνται τα κίνητρα κάποιου ο οποίος προτείνει μια ενέργεια και ο διάλογος τελειώνει προτού αρχίσει…
Και ένα οφειλόμενο υστερόγραφο προς τους κυβερνητικούς παράγοντες, οι οποίοι εξετάζουν το ενδεχόμενο υποχρεωτικού εμβολιασμού των αστυνομικών με το αιτιολογικό ότι “έρχονται σε επαφή με τον πολίτη”:
Επειδή τα τελευταία χρόνια οι επαφές είναι κυρίως …ανάρμοστες και αφορούν τις ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας, υπενθυμίζουμε ότι κατά τις επαφές αυτές οι αστυνομικοί φορούν επαγγελματικές μάσκες με ειδικά φίλτρα, οι διαδηλωτές βρίσκονται σε απόσταση γιατί έχουν τραπεί σε φυγή από τα δακρυγόνα και αν βρεθούν σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων, τότε οι αναπνευστικές οδοί του διαδηλωτή είναι σε χαμηλότερο επίπεδο από το πρόσωπο του αστυνομικού. Στην άσφαλτο.