ΑΘΗΝΑ
03:34
|
26.04.2024
Ο ακούσιος "δανεισμός" της λουόμενης Αφροδίτης από το μουσείο της Ρόδου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα προκαλεί αντιδράσεις.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στη Ρόδο η απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού για τον δανεισμό σημαντικών, εμβληματικών έργων από το κρατικό Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου, προκειμένου να παρουσιαστούν στην έκθεση Κάλλος που θα πραγματοποιηθεί από τις 29 Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 16 Ιανουαρίου 2022 με την “υποστήριξη” της L’Oréal στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (ίδρυμα Ιδιωτικού Δικαίου) στην Αθήνα.

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η έκθεση θα περιλαμβάνει 300 αρχαιότητες από Μουσεία και Συλλογές της Ελλάδας, της Ιταλίας και του Βατικανού και διαρθρώνεται σε δύο μεγάλες ενότητες, τον Καλλωπισμό και το Κάλλος

Μεταξύ των σημαντικών γλυπτών που θα αφαιρεθούν από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου είναι η λουόμενη Αφροδίτη και η κεφαλή του θεού Ήλιου μεταξύ συνολικά 15 έργων τέχνης που θα μεταφερθούν, την ερχόμενη βδομάδα, μέσω ιδιωτικής εταιρίας μεταφοράς στην Αθήνα.

Για την απογύμνωση του μουσείου της Ρόδου από σημαντικά εκθέματα διαμαρτυρήθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός και Σία Αναγνωστοπούλου, στους οποίους η υπουργός Λίνα Μενδώνη δικαιολόγησε την απόφασή της με το “επιχείρημα” πως είχε γίνει ανάλογη κίνηση το 2014-2015 με το αρχαιολογικό μουσείο της Κω στο πλαίσιο της περιοδικής έκθεσης «Ιασις» (19/11/2014 έως 31/5/2015).

Ο ρόλος της…L’Oreal

Ερωτηματικά, αν όχι αλγεινές εντυπώσεις, προκαλεί ο ρόλος της γαλλικής πολυεθνικής εταιρίας καλλυντικών Λ’ Ορεάλ στην επικείμενη έκθεση ΚΑΛΛΟΣ.

Η εταιρία παρουσιάζεται σαν…”γενναιόδωρος υποστηρικτής” επιχειρώντας έναντι ενός χρηματικού αντιτίμου να συνδέσει το όνομά της με αρχαία ελληνικά γλυπτά σπάνιας ομορφιάς, τόσο μέσω της έκθεσης, όσο και μέσω του τυπωμένου καταλόγου με το όνομα της έκθεσης. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Η ΡΟΔΙΑΚΗ”, η υπουργός Πολιτισμού είχε δικαιολογήσει τον “δανεισμό” των γλυπτών από το Μουσείο της Ρόδου σαν “επωφελή”, επειδή «η προσωρινή -και ουσιαστικά εκτός τουριστικής περιόδου- βραχεία απουσία των έργων από τη μόνιμη έκθεση θα αντισταθμιστεί με την εις το «ες αεί» παρουσία τους στον Κατάλογο της έκθεσης «ΚΑΛΛΟΣ», όπου, μαζί με τα υπόλοιπα δανειζόμενα εκθέματα από τη Ρόδο και όλη την επικράτεια (πέραν των εκθεμάτων από σημαντικά εμβληματικά Μουσεία του εξωτερικού), θα βρουν μία επάξια και μόνιμη θέση ως επιστημονικό και αισθητικό απόκτημα ειδικών και μη.

Η απογύμνωση των μουσείων της περιφέρειας για περιοδικές εκθέσεις σε γνωστά μουσεία της Αθήνας γίνεται εδώ και χρόνια, παίρνοντας διαστάσεις ανησυχητικές.

Πέρα από την περίπτωση του δανεισμού γλυπτών από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Κω το 2014-2015, υπάρχει η περίπτωση της “απαγωγής” της χάλκινης ‘Κεφαλής του Ηγεμόνα’ της Καλύμνου, η οποία αφού ‘ταξίδεψε’ σε εκθέσεις εκτός Ελλάδας, κρατήθηκε για συντήρηση στην Αθήνα και αργότερα, με την δικαιολογία ότι μπορεί να συν-ανήκει με κάποια άλλα αντικείμενα και ευρήματα.

Ο Έφιππος Ηγεμόνας” δεν... γύρισε στην Κάλυμνο (εικόνες) | Πολιτισμός |  ANT1 News

Το συγκεκριμένο αρχαιολογικό έκθεμα, όχι μόνον δεν επιστράφηκε αλλά φέρεται πως προορίζεται για έκθεση που θα διοργανώσει η Εφορία Εναλίων μαζί με την εταιρεία Cosco, στο Λιμάνι του Πειραιά.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πικρία για ΠΑΣΟΚ και Ευρωκοινοβούλιο εκφράζει η Εύα Καϊλή

Νέος γύρος ελληνοτουρκικών συνομιλιών Θετικής Ατζέντας αύριο, στην Τουρκία

Το TikTok βγαίνει στο «σφυρί» και οι δισεκατομμυριούχοι κάνουν ουρά για να το αποκτήσουν

Τανζανία: Πάνω από 150 νεκροί από πλημμύρες και κατολισθήσεις

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα