Εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» ξεκίνησε η Europol σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) δημοσιοποιώντας έναν νέο οδηγό αποφυγής της εξαπάτησης των πολιτών μέσω Διαδικτύου.
Σε ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών που εξεδόθη στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μήνα Ασφάλειας στον Κυβερνοχώρο, παρατίθεται πλούσιο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον «κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων:
- απάτη του CEO (CEO Fraud)
- απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud)
- απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing)
- απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites)
- απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam)
- κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft)
- απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams)
- απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams)
- απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης
- ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας
- κλοπές στοιχείων ταυτότητας
- απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping)
Σε αυτό το πλαίσιο, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κυβερνοεγκλήματος (EC3) της Europol και η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (EBF) επεξεργάστηκαν μια αναθεωρημένη και επικαιροποιημένη έκδοση της κοινής τους εκστρατείας για τις απάτες στον «κυβερνοχώρο» (Cyber Scams 2.0).
Τις επόμενες δύο εβδομάδες, το νέο υλικό, διαθέσιμο σε οκτώ (8) γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα προωθηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τις θνικές αστυνομικές αρχές, τις ενώσεις τραπεζών και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς.