Η Samsung «έκοψε» τη διαφήμιση που δείχνει μια μουσουλμάνα μητέρα να αγκαλιάζει και να στηρίζει τον γιο της, drag queen, εξαιτίας των αντιδράσεων που προκάλεσε σε μεγάλος μέρος της μουσουλμανικής κοινότητας της Σιγκαπούρης.
Χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χαρακτήρισαν τη διαφήμιση ως «απόπειρα προώθησης της ιδεολογίας της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας» και ήταν τόσοι ώστε να υποχωρήσει στην κριτική τους ο όμιλος Samsung. Με ανάρτηση στο Facebook η εταιρεία έφτασε στο σημείο να πει ότι το εν λόγω βίντεο θα μπορούσε να εκληφθεί ως «προσβλητικό».
Στόχος της διαφήμισης ήταν η προώθηση κάποιων νέων αξεσουάρ της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, όπως ακουστικά απομόνωσης εξωτερικού ήχου και ένα smart watch (έξυπνο ρολόι) που μετρά τους χτύπους της καρδιάς. Ωστόσο, η κοινωνία της Σιγκαπούρης, μια πόλη-κράτος που έχει ποινικοποιήσει το να μασάς τσίχλα σε δημόσιους χώρους, παραμένει από τις πλέον συντηρητικές στην αποδοχή και αναγνώριση των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας.
Το σκεπτικό της διαφήμισης ήταν να καταγράφει αντιδράσεις ανθρώπων καθώς άκουγαν εγκάρδια ηχογραφημένα μηνύματα από τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ένα από τα ζευγάρια των συμμετεχόντων παρουσίαζε μια μουσουλμάνα μητέρα με τη μαντίλα της κι όλα τα κλασικά στερεότυπα καθώς άκουγε ένα μήνυμα από τον γιο της, ο οποίος είναι drag queen. «Απλώς δεν σε ενοχλεί το να σε κοιτάζουν ή να σε κρίνουν διαφορετικά, επειδή έχεις ένα γιο drag», της λέει στο μήνυμά του.
Η σκηνή προκάλεσε οργή στο διαδίκτυο: «Είμαστε ενάντια στην ιδεολογία της ενσωμάτωσης της ομοφυλοφιλίας και των τρανς σε μια συντηρητική κοινωνία», έγραψε ένας χρήστης στο Facebook. «Διαταράσσει την αρμονία μέσα στη μουσουλμανική κοινότητα», σχολίασε άλλος.
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος αφαίρεσε το βίντεο από όλες τις δημόσιες πλατφόρμες του. «Αναγνωρίζουμε ότι υστερήσαμε σε αυτήν την περίπτωση», έγραψε η εταιρεία σε ανάρτησή της στο Facebook την Τετάρτη.
Σαν τη Σιγκαπούρη και στην Ελλάδα αυτήν την εβδομάδα αντιδράσεις προκάλεσε η διαφήμιση ενός σαμπουάν (της Pantene), το οποίο «υμνεί» τη διαφορετικότητα μέσα από τα μαλλιά.
Κάποιοι μίλησαν για «ροζ» αλλά θεμιτό ξέπλυμα καθώς το κλιπ εξυπηρετεί τον σκοπό του και το μήνυμά του ενώ άλλοι, όπως η φίλα προσκείμενη στη ΝΔ, Αφροδίτη Λατινοπούλου, είπαν ότι με διαφημίσεις σαν αυτή «η Τουρκία θα είχε εισβάλει και θα έφτανε στο Σύνταγμα την ίδια ώρα που κάποιοι θα ‘έφτιαχναν τη φράντζα τους’. Ευτυχώς όμως δεν είμαστε έτσι».
Ο σκηνοθέτης του φιλμ διάρκειας ενός λεπτού και δέκα δευτερολέπτων με πρωταγωνιστές 5 queer άτομα από την Ελλάδα, Αργύρης Παπαδημητρόπουλος («Monday», «Suntan», «Wasted Youth»), είπε στην «Καθημερινή»: «Για μένα ήταν πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε κάτι ειλικρινές, κάτι απλό, κάτι άμεσο που να ‘μιλήσει’ στον κόσμο, κάτι το οποίο να αγκαλιάσει η κοινότητα και να νιώσει ότι κανείς δεν μπορεί να την κοροϊδέψει. Γι’ αυτό τον λόγο συνάντησα πάνω από 50-60 άτομα τα οποία πέρασαν από το κάστινγκ, για να διαλέξουμε τους ανθρώπους οι οποίοι κατά τη γνώμη μου θα ήταν οι ιδανικοί για αυτούς τους χαρακτήρες. Είναι αληθινοί χαρακτήρες, δεν θέλαμε σε καμία περίπτωση να βάλουμε ανθρώπους να υποδυθούν κάτι άλλο. Κάναμε συνεντεύξεις, έγινε πολλή δουλειά».