ΑΘΗΝΑ
17:47
|
27.04.2024
Στα άμεσα σχέδια του Ιλον Μασκ δεν είναι η παραγωγή περισσότερων αυτοκινήτων αλλά λογισμικών ασφαλούς, αυτόνομης οδήγησης, ταξί-ρομπότ και ανδροειδή ρομπότ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Νέα και παλιότερα μεγαλεπήβολα σχέδια για το 2022 καταστρώνει ο γνωστός δισεκατομμυριούχος, εφευρέτης και ιδιοκτήτης καινοτόμων τεχνολογικών εταιριών (πέραν της βιομηχανίας ηλεκτροκίνησης ΤΕΣΛΑ) Ίλον Μασκ.

Παρουσιάζοντας τα σχέδια του για το 2022 και το 2023 διευκρίνισε πως δεν αφορούν αυτοκίνητα αλλά κυρίως λογισμικά για αυτόνομη οδήγηση με επόμενο στόχο την δημιιουργία ταξί-ρομπότ (robo-taxi) και ανδροειδή ρομπότ για βιομηχανική (ή και άλλη)) χρήση.

«Θα ήταν τεράστια έκπληξη για μένα να μην καταφέρουμε ένα ασφαλέστερο πλήρες αυτόνομο σύστημα οδήγησης από τον άνθρωπο αυτή τη χρονιά. Πραγματικά θα σοκαριζόμουν» δήλωσε ο Μασκ την Τετάρτη παρουσιάζοντας τα σχέδια για την επόμενη διετία με το γνωστό υπεροπτικό ύφος.

Προέβλεψε πως η επίτευξη ενός «πλήρως ασφαλούς αυτόνομου» αυτοκινήτου θα γίνει «η πιο σημαντική πηγή κέρδους για την αυτοκινητοβιομηχανία του, ΤESLA.

Μετά αναφέρθηκε στο σχέδιο για τα robotaxi, εκτιμώντας πως θα πενταπλασιάσουν τη χρησιμότητα ενός αυτοκινήτου καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα μπορούν να στέλνουν…τα αυτοκίνητά τους για δουλειά όταν οι ίδιοι δεν τα χρειάζονται.

Ωστόσο, ο Ίλον Μασκ δεν παίζει πάντα με τους «κανόνες του παιχνιδιού». Χρησιμοποιεί συχνά σε πειραματικά (και μη) μοντέλα αυτοκινήτου συστήματα προηγμένων καμερών και Τεχνητής Νοημοσύνης ώστε τα οχήματά του να ξεγλιστρούν π.χ. από τα ραντάρ ταχύτητας της τροχαίας.

Αρκετοί είναι από την άλλη οι ανταγωνιστές του ή οι εξειδικευμένοι επιστήμονες όπως ο Όστιν Ράσελ διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Luminar  που τον κατηγορούν για επιπολαιότητα ή «καλό μάρκετινγκ» σε κάποια από τα καινοτόμα προϊόντα του σε ό,τι αφορά την αυτόνομη οδήγηση.

«Πρέπει να μην είσαι απλώς ικανός να «δεις» έναν άνθρωπο μόνο όταν είναι μπροστά σου αλλά να το κάνεις με 99,99999999999% αξιοπιστία» λέει ο Όστιν Ράσελ.

Άλλοι, όπως ο καθηγητής Φίλιπ Κούπμαν στο πανεπιστήμιο Carnegie Mellon  που δουλεύει πάνω στην ασφάλεια αυτοκινήτων αυτόνομης οδήγησης (χωρίς άνθρωπο οδηγό) τονίζει πως η ασφάλεια στον τομέα αυτό είναι πολύ-παραγοντική και πολυσύνθετη καθώς πρόκειται για «πρόβλημα κλίμακας» με πολλές ασυνήθιστες παραμέτρους απρόοπτων και μη παραγόντων.

Ο καθηγητής Κούπμαν επισημαίνει πως ακόμη δεν έχουμε φθάσει στο σημείο να διαθέτουμε συστήματα αυτόνομης οδήγησης Τεχνητής Νοημοσύνης «δίχως να υπάρχει άνθρωπος στο τιμόνι που να χειρίζεται με ασφάλεια νέες καταστάσεις». Και αυτό γιατί η μηχανική μάθηση (δηλαδή η ανεξάρτητη δυνατότητα ρομποτικών συστημάτων να μαθαίνουν από μόνα τους δίχως ανθρώπινο παράγοντα) απέχει ακόμη μακράν από ένα τέτοιο υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Πέρα από τα αυτοκίνητα και τα ρομπότ-ταξί, στα σχέδια του Μασκ είναι και το ανδροειδές ρομπότ Όπτιμους (Optimus) με στόχο να αντιμετωπιστούν τελικά… «οι παγκόσμιες ελλείψεις σε εργατικά χέρια και σε βραχυπρόθεσμη βάση η διεκπεραίωση της μεταφοράς αντικειμένων γύρω από ένα εργοστάσιο».

Όμως και αυτό το σχέδιο του Μασκ αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό.

Ο Ρατζ Ρατζκουμάρ, καθηγητής στο τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Carnegie Mellon θεωρεί πως γίνεται λάθος προσέγγιση στο θέμα της χρήσης ανδροειδούς ρομπότ για την εκτέλεση επικίνδυνων και επαναλαμβανόμενων εργασιών».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Η ByteDance δεν υποχωρεί στις πιέσεις των ΗΠΑ για πώληση του TikTok

Πεθαίνοντας στη Γάζα: Το Google και η ορθή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

34 χρόνια από την εκτόξευση του τηλεσκοπίου Hubble

Το ρομπότ Emo μπορεί να μαντέψει πότε θα χαμογελάσεις…

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα