Η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να μένει «καθηλωμένη» σε επίπεδα δεκαετίας του ’80 λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, όμως το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς.
«Οι υψηλές πωλήσεις που καταγράφουν τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα είναι πολύ καλά νέα», σχολίασε ο Πρόεδρος του ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Όλιβερ Ζίπσε. «Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία ‘εύθραυστη’ αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό σε μέτρα στήριξης, όπως η επιδότησης αγοράς και, κυρίως, η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης».
Η αναντιστοιχία όμως στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των δημόσιων φορτιστών, προκαλεί προβληματισμό. «Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων υπερδεκαπλασιάστηκαν ανάμεσα στο 2017 και 2021, τη στιγμή που ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών αυξήθηκε κατά μόλις 2,5 φορές», δήλωσε ο Ζίπσε. «Αν η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπιστεί από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., τότε σύντομα θα βρεθούμε μπροστά σε αδιέξοδο».
Πηγές: Capital.gr, Insider.gr