ΑΘΗΝΑ
07:46
|
07.11.2024
Το Netflix θα εμποδίσει τους χρήστες να μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης, καθώς προσπαθεί να εγγράψει νέα μέλη μετά την απότομη πτώση των συνδρομητών του.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το Netflix άφησε να εννοηθεί ότι θα εμποδίσει τους χρήστες να μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης, καθώς προσπαθεί να εγγράψει νέα μέλη μετά την απότομη πτώση των συνδρομητών του.

Περίπου 200.000 άτομα αποχώρησαν από την πλατφόρμα τους πρώτους τρεις μήνες του έτους καθώς αυτή αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από τους αντιπάλους της

Το δημοφιλές μέσο χτυπήθηκε επίσης αφού αύξησε τις τιμές σε ορισμένες χώρες και έφυγε από τη Ρωσία. Το Netflix προειδοποίησε τους μετόχους του, ότι ακόμα δύο εκατομμύρια συνδρομητές είναι πιθανό να αποχωρήσουν μέσα στους τρεις μήνες έως τον Ιούλιο.

«Η αύξηση των εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά», είπε η εταιρεία στους μετόχους την Τρίτη μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου.

«Η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά – όπου περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί αντίθετους ανέμους για την αύξηση των εσόδων.»

Ο γίγαντας του streaming εκτιμά ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια νοικοκυριά παραβιάζουν τους κανόνες του μοιράζοντας κωδικούς πρόσβασης.

Το αφεντικό Ριντ Χάστινγκς περιέγραψε προηγουμένως τη συγκεκριμένη πρακτική ως «κάτι με το οποίο πρέπει να μάθεις να ζεις», προσθέτοντας ότι μεγάλο μέρος της είναι «νόμιμο» μεταξύ των μελών της οικογένειας. Η εταιρεία είπε επίσης ότι η κοινή χρήση λογαριασμών είχε πιθανώς τροφοδοτήσει την ανάπτυξή της κάνοντας περισσότερα άτομα να χρησιμοποιούν το Netflix.

Όμως την Τρίτη ο κ. Χάστινγκς είπε ότι δυσκολεύει την προσέλκυση νέων συνδρομητών σε ορισμένες χώρες. «Όταν αναπτυσσόμασταν γρήγορα, δεν ήταν μεγάλη προτεραιότητα να εργαστούμε για την σωστή και νόμιμη κοινή χρήση των λογαριασμών. Και τώρα, πρέπει να εργαζόμαστε εξαιρετικά σκληρά για αυτό», είπε στους μετόχους.

Η εταιρεία είπε ότι τα μέτρα που δοκιμάζει για τον περιορισμό της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης στη Λατινική Αμερική θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και σε άλλες χώρες, με τους λογαριασμούς που παραβιάζουν τους κανόνες να χρεώνονται επιπλέον.

Ο Ντομινίκ Σουννέμπο, αναλυτής στην ερευνητική εταιρεία «Kantar», προειδοποίησε ότι το σχέδιο θα μπορούσε να αποτύχει. «Η μετατροπή ακόμη και ενός μικρού κλάσματος [των 100 εκατομμυρίων ατόμων που μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης] σε πελάτες που πληρώνουν πλήρως δεν είναι εύκολη υπόθεση, ιδιαίτερα όταν οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν χρήματα, όχι να ξοδέψουν περισσότερα», είπε. «Εάν τα προγράμματα για την αντιμετώπιση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης κινούνται πολύ γρήγορα και πολύ επιθετικά, κινδυνεύει επίσης να αποξενώσει ένα πιθανό μελλοντικό κοινό – πολλοί που μοιράζονται κωδικό πρόσβασης πέρα ​​από το νοικοκυριό δεν γνωρίζουν στην πραγματικότητα ότι παραβιάζουν τους όρους της συνδρομής τους.»

Η εταιρεία αύξησε πρόσφατα τις τιμές σε όλα τα συνδρομητικά πακέτα της στις ΗΠΑ, με ένα βασικό πρόγραμμα να αυξάνεται από $9 σε $10 το μήνα και ένα τυπικό από $14 σε $15,50.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, εν τω μεταξύ, τα βασικά και τα τυπικά προγράμματα έχουν αυξηθεί κατά 1 £ το μήνα σε 6,99 £ και 10,99 £ αντίστοιχα.

Το Netflix είπε ότι οι αυξήσεις των τιμών θα αποδώσουν περισσότερα χρήματα για την εταιρεία, παρά τις ακυρώσεις. Ωστόσο, οι αναλυτές λένε ότι το αυξανόμενο κόστος των υπηρεσιών ροής επιβαρύνει τα νοικοκυριά καθώς αυξάνεται το κόστος ζωής.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα νοικοκυριά ακύρωσαν περισσότερες από 1,5 εκατομμύρια συνδρομές ροής τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, με το 38% να λέει ότι ήθελε να εξοικονομήσει χρήματα.

Ο Ριντ Χάστινγκς είπε ότι το Netflix εξετάζει την έναρξη μιας δωρεάν υπηρεσίας που υποστηρίζεται από διαφημίσεις, όπως οι ανταγωνιστές του Disney και HBO.

Οι αναλυτές λένε ότι θα μπορούσε να ανοίξει μια σημαντική νέα ροή εσόδων για την εταιρεία, η οποία μέχρι στιγμής έχει αποφύγει τη διαφήμιση.

«Όσοι έχουν ακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι είμαι ενάντια στην πολυπλοκότητα της διαφήμισης και είμαι μεγάλος θαυμαστής της απλότητας της συνδρομής», είπε. «Όμως, όσο κι αν είμαι λάτρης αυτού, είμαι και πιο μεγάλος οπαδός των καταναλωτικών επιλογών».

Οι αναλυτές λένε ότι η μεγαλύτερη απειλή για το Netflix είναι ο έντονος ανταγωνισμός από εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Disney, οι οποίες ρίχνουν χρήματα στις διαδικτυακές υπηρεσίες ροής τους.

Ο Πάολο Πεσκατόρρε, αναλυτής στο «PP Foresight», είπε ότι η απώλεια συνδρομητών του Netflix ήταν ένα «αναγκαίο κακό», καθώς προσπαθεί να εξισορροπήσει τη διατήρηση των συνδρομητών με την αύξηση των εσόδων του.

«Ενώ το Netflix και άλλες υπηρεσίες ήταν το κλειδί στο lockdown, οι χρήστες σκέφτονται τώρα δύο φορές την αγοραστική τους συμπεριφορά με βάση την αλλαγή των συνηθειών», είπε.

Ειδικά η Βόρεια Αμερική είναι «πλέον γεμάτη με πάρα πολλές υπηρεσίες που κυνηγούν πολύ λίγα δολάρια», πρόσθεσε.

Οι μετοχές του διαδικτυακού κολοσσού υποχώρησαν περισσότερο από 25% στις συναλλαγές μετά το πέρας των ωρών λειτουργίας μετά τα αποτελέσματά της, εξαλείφοντας περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια (23 δισεκατομμύρια £) από την αποτίμηση της εταιρείας στην αγορά.

Η εταιρεία – η οποία παραμένει η κορυφαία υπηρεσία ροής στον κόσμο με περισσότερους από 220 εκατομμύρια συνδρομητές – είχε αδιάκοπη τριμηνιαία αύξηση των συνδρομητών από τον Οκτώβριο του 2011.

Ωστόσο, είπε ότι η αύξηση των εγγραφών κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε «συσκοτίσει» την πραγματική εικόνα γύρω από την ανάπτυξή της.

Έκανε έσοδα 7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (£6 δις) τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, αυξημένα κατά 9,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Αυτό σηματοδότησε επιβράδυνση από τα προηγούμενα τρίμηνα, ενώ τα κέρδη μειώθηκαν περισσότερο από 6% σε περίπου 1,6 δισ. δολάρια.

ΠΗΓΗ: BBC

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Όχι, ο Τραμπ δεν μπορεί να τη «φτιάξει»

Στο Πεκίνο, οι ελληνικές αμέτρητες όψεις του Ωραίου

Δύο νέα πυροσβεστικά οχήματα απέκτησε η Ρόδος

Προεδρικές Εκλογές 2024: Επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα