ΑΘΗΝΑ
16:49
|
25.04.2024
Προσαρμόζονται στη νέα κατάσταση αγοράζοντας μικρότερες συσκευασίες, και αλλάζουν την συχνότητα επίσκεψης, τις ώρες και τα καταστήματα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Αλλάζουν την συμπεριφορά και τα κριτήρια αγορών οι Έλληνες καταναλωτές μετά την έκρηξη της ακρίβειας που παρατηρείται εδώ και μήνες, πριν καν το θέμα απογειωθεί με την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24 Φλεβάρη.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η εταιρία ερευνών IRI Hellas οι αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών είναι σημαντικές.

Προσαρμόζονται στη νέα κατάσταση αγοράζοντας μικρότερες συσκευασίες, αλλάζουν την συχνότητα επίσκεψης, τις ώρες και τα καταστήματα καθώς ψάχνουν καλά την αξία, την τιμή και αναζητούν προϊόντα επώνυμα αλλά και ιδιωτικής ετικέτας.

Από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν εντοπιστεί από την αρχή της φετινής χρονιάς είναι η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Οι περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για να εξοικονομήσουν ό,τι μπορούν.

Το πρώτο δίμηνο του 2022 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 15,7%, σημαντικά χαμηλότερο από το 2014 όπου είχε ανέλθει στο 19%.

Καταγράφεται επίσης μία μεγάλη «δεξαμενή» καταναλωτών που θα μπορούσε να δώσει στο οργανωμένο λιανεμπόριο στον τομέα της ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 25% των καταναλωτών δηλώνουν απόλυτα πιστοί στο επώνυμο προϊόν και αντίστοιχα 25% στην ιδιωτική ετικέτα. «Το υπόλοιπο 50% είναι μία δεξαμενή. Και σε αυτό είναι περισσότερο καταναλωτές της μεσαίας τάξης».

Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Τη μεγάλη ευκαιρία για ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας λόγω του οικονομικού περιβάλλοντος δείχνει πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν.

Η έρευνα έδειξε ότι συγκριτικά με το 2020, το 2021 πολλοί περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής, σε ποσοστό 50% έναντι 38% το προηγούμενο έτος.

Το ποσοστό των καταναλωτών που θεωρεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φθηνότερα από τα επώνυμα παραμένει αμετάβλητο το 2021 σε σχέση με το 2020 σε ποσοστό 65%, κάτι που δείχνει ότι πρακτικά δεν άλλαξε η εικόνα που έχει το αγοραστικό κοινό για την συγκριτική τιμή των προϊόντων αυτών, αλλά με βάση την χρονική εξέλιξη των τιμών, πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ανταποκρίνονται ως σχέση ποιότητας τιμής καλύτερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ίδια είναι και η εικόνα σε σχέση με την ελληνικότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι αυτά τα προϊόντα είναι πιο «ελληνικά» να αυξάνεται λίγο από 47% σε 49%.

Η διετία 2019-2020 αποτελούσε μια περίοδο κατά την οποία τα ποιοτικά κριτήρια κυριαρχούσαν στο σκεπτικό του κοινού.

Το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωναν ότι αγόραζαν με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% με βάση τη χρηματική δαπάνη. Δύο χρόνια μετά η εικόνα έχει αναστραφεί με το 39% να δηλώνει ότι αγοράζει με βάση τη χρηματική δαπάνη και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ανατροπή στη καταδίκη του Χάρβεϊ Γουάινστιν για βιασμό

Ελεύθερος ο Φλώρος- Απαγορεύεται να πλησιάσει τον Γραμμένο στα 50 μέτρα

Γαλλία: απαγόρευση κυκλοφορίας για ανήλικα έως 13 ετών στο Μπεζιέ

Ξεκίνησε η εφαρμογή του «εισιτηρίου εισόδου» στην Βενετία- Διαμαρτύρονται οι κάτοικοι

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα