ΑΘΗΝΑ
11:52
|
03.12.2022
Υποτίθεται πως θα πατάξει τη μαύρη εργασία. Αν και η ζωή στην Ελλάδα έχει δείξει πόσο δύσκολο είναι να πατάξει την ευφάνταστη εργοδοτική αυθαιρεσία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

«Πρεμιέρα» σε εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με πάνω από 250 εργαζόμενους κάνει από την 1η Ιουλίου η  «»Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας» που προωθεί το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του νέου Πληροφοριακού Συστήματος «Εργάνη ΙΙ» που θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση της ψηφιακής κάρτας εργασίας και σε άλλες επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις που έγιναν σήμερα μεταξύ άλλων από τον αρμόδιο υπουργό Κωστή Χατζηδάκη σε συνέντευξη Τύπου, η ψηφιακή κάρτα εργασίας θα συμπεριλαμβάνει τον πλήρη φάκελο του εργαζόμενου και θα είναι προσβάσιμη παράλληλα από τον ίδιο, από τον εργοδότη και τις ελεγκτικές αρχές.

Ειδικότερα, η ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα φέρει το σύνολο των πληροφοριών του εργαζόμενου για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες. Θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμη με τη χρήση σχετικής εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα, είναι διαθέσιμες εκ των υστέρων μόνο οι δηλώσεις του εργοδότη.

Η εταιρία που έχει αναλάβει την εφαρμογή και τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι η Cosmote με υπεργολάβο την 01 Solutions Hellas.

Παράγοντες του υπουργείου Εργασίας ισχυρίστηκαν πως η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα αποτελέσει «το βασικό και το πλέον αποτελεσματικό “όπλο” του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την καταπολέμηση του φαινομένου της αδήλωτης και της υποδηλωμένης εργασίας».

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και την αποχώρησή τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής, σκανάροντας την κάρτα εργασίας τους, που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code, όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.

Με την ψηφιακή κάρτα υποτίθεται πως κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων, καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας:

  •    1. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το ίδιο και η λήξη.
  •    2. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει, πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας, ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Ο έλεγχος υποτίθεται επίσης πως γίνεται αυτόματος και αντικειμενικός και αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης-αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών. Περιπτώσεις κατά τις οποίες ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην «χτυπήσει» την κάρτα κατά την προσέλευση ή να δηλώσει αποχώρηση, αλλά να παραμείνει στη δουλειά, θα εντοπίζονται πολύ πιο εύκολα από τον έλεγχο.

Για τις τράπεζες και τα σούπερ-μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους η απογραφή θα πραγματοποιηθεί από την 1η έως τις 30 Ιουνίου και θα ακολουθήσει από 1ης Ιουλίου η εφαρμογή της κάρτας, ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις θα απογραφούν από 1/10/2022 έως και 30/11/2022.

Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα γίνει σε δύο στάδια:

  • Απογραφή εργαζομένων/προγραμματισμός εργασίας.
  • Καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας».
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Φωτιά σε διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη

Μεσσηνία: Κατηγορίες για βιασμό 9χρονης από 17χρονο

The Twitter Files: Αποκαλύψεις για λογοκρισία άρθρων για τον Χάντερ Μπάιντεν

Οι δικηγόροι του Ασάνζ προσέφυγαν στο ΕΔΔΑ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα