ΑΘΗΝΑ
11:26
|
25.04.2024
Έρευνα του ΕΜΠ και του BEAT/FREE NOW αποδεικνύει πως τελικά οι περισσότερες ώρες δουλειάς δεν φέρνουν περισσότερα έσοδα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Γίνεται να δουλεύεις περισσότερες ώρες και να βάζεις λιγότερα χρήματα στην τσέπη; Η απάντηση στην ερώτηση είναι ένα μεγαλοπρεπέστατο «ναι» εφόσον είσαι ταξιτζής στην Ελλάδα και δη στην Αθήνα και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα.

Όπως καταγράφει η έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου υπό την επίβλεψη του αναπληρωτή Καθηγητή Κώστα Κεπαπτσόγλου σε συνεργασία με την πλατφόρμα υπηρεσιών ταξί BEAT/FREE NOW, ένας στους δύο ταξιτζήδες πιάνει τιμόνι επί 12 ώρες το 24ωρο, επτά μέρες τη βδομάδα, δίχως ρεπό και δίχως ουσιαστικά κέρδη στην τσέπη.

Επιπλέον, οι ταξιτζήδες κάνουν συχνά περίπου το 20% των χιλιομέτρων τους δίχως επιβάτη ενώ το 96,3% των οδηγών απάντησαν πως εργάζονται έξι ημέρες την εβδομάδα και το 55.3% να δηλώνουν επταήμερη εργασία, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

Πρακτικά, για να μπορεί ένας οδηγός να εξασφαλίσει αξιοπρεπή έσοδα, πρέπει να διαταράξει σε σημαντικό βαθμό την ισορροπία της επαγγελματικής και της προσωπικής του ζωής.

Άλλα στοιχεία που καταγράφονται στην έρευνα αναφέρουν:

  • Το 67,5% των οδηγών έχει 91 ευρω έσοδα την ημερα, την ώρα που τα βασικά κόστη ανά ημέρα ανέρχονται σε 10 ευρώ για ασφαλιστικές εισφορές, 6 ευρώ για ΦΠΑ, κόστος για 21 λίτρα καυσίμου και 16 ευρώ για πλυντήριο δύο φορές την εβδομάδα. Στα κόστη αυτά δεν περιλαμβάνονται ενοίκια για άδεια ή όχημα και ποσά εγγυήσεων.
  • Το 78% των οδηγών ταξί μετρούν περισσότερα από 30 χρόνια στο επάγγελμα.
  • Το 68% των οδηγών θεωρούν τα 10 έτη ιδανικό χρόνο για την αντικατάσταση του οχήματος.

Οι λόγοι για αυτή την αύξηση της εργασίας και της μείωσης των εσόδων για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί είναι προφανείς: Από τη μία είναι η «έκρηξη» στις τιμές των καυσίμων και του λειτουργικού κόστους του αυτοκινήτου, από την άλλη τα συσσωρευμένα χρέη από την δεκαετή κρίση και η σχετική μείωση της ζήτησης από τους πελάτες που είναι πιο «φειδωλοί» στη χρήση των ταξί. Αυτές είναι ορισμένες από τις αιτίες που αναγκάζουν τους επαγγελματίες οδηγούς να δουλεύουν περισσότερο και να βγάζουν λιγότερα.

Στάση εργασίας πραγματοποιούν αύριο οι οδηγοί ταξί

Οι παραπάνω συνθήκες εξηγούν επίσης γιατί έχουν μείνει ακινητοποιημένα εκατοντάδες ταξί μολονότι η ζήτηση για υπηρεσίες (σύμφωνα πάντα με τα αποτελέσματα της έρευνας) έχει αυξηθεί κατά 61% σε σχέση με το 2019.

Πάντως, οι ερευνητές εκτιμούν ότι το σημερινό πλαίσιο λειτουργίας των ταξί είναι ξεπερασμένο επειδή δεν ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής, αφού συνδέει το μέγεθος και την πρόσβαση στην αγορά ταξί με στατικά μεγέθη (πχ πληθυσμός) και αγνοεί κοινωνικές, χωρικές και οικονομικές συνθήκες, την εποχικότητα της ζήτησης, τη σημαντική διακύμανση του επιβατικού πληθυσμού κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, αλλά και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Νίκαια: Δημοτικός σύμβουλος γρονθοκόπησε τον αντιδήμαρχο

Στον Άρειο Πάγο μήνυση γονέα θύματος των Τεμπών

Moulin Rouge… χωρίς φτερά-Κατέρρευσε τμήμα του κόκκινου μύλου

Αποδοκιμασία του Μάικ Τζόνσον στο Κολούμπια

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα