Η ισπανική αεροπορική εταιρεία Air Nostrum, η οποία εκτελεί πτήσεις υπό την περιφερειακή ομπρέλα της Iberia από τη βάση της στη Βαλένθια, έχει παραγγείλει 10 υβριδικά αερόπλοια Airlander 10, με προγραμματισμένη παράδοση για το 2026.
Προηγουμένως, οι κατασκευαστές του είχαν προβλέψει ότι το αεροσκάφος – το οποίο παρουσιάστηκε το 2016 – θα ήταν σε λειτουργία έως το 2025.
Κατασκευασμένα από την εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, τα υβριδικά αερόπλοια θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 90 τοις εκατό, σύμφωνα με την εταιρεία.
Τα αερόπλοια πρόκειται να χωρούν 100 επιβάτες έκαστο και τυπικά θα καλύπτουν αποστάσεις 300-400 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Η μέγιστη ταχύτητά τους θα είναι 129 χιλιόμετρα την ώρα.
Η συμφωνία ακολουθεί έξι μήνες «αυστηρών μελετών και μοντελοποίησης» των εσωτερικών ισπανικών δρομολογίων, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Όπως αναφέρει η εταιρεία HAV, στο μέλλον, πιθανά διαδρομολόγια μικρής εμβέλειας για το αεροσκάφος θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα δρομολόγια Λίβερπουλ – Μπέλφαστ (270 χιλιόμετρα), Σιάτλ – Βανκούβερ (204 χιλιόμετρα) και Όσλο – Στοκχόλμη (423 χιλιόμετρα).
Το αεροσκάφος μπορεί να πραγματοποιεί ταξίδια από σημείο σε σημείο, καθώς δεν χρειάζεται διάδρομο προσγείωσης αεροδρομίου για να προσγειωθεί – προκυμαίες, περιοχές πρασίνου και αεροδρόμια που δεν χρησιμοποιούνται έχουν όλα σημειωθεί από την HAV.
«Το Airlander δεν χρειάζεται υποδομή αεροδρομίου για να λειτουργήσει. Η HAV εξερευνά νέες τοποθεσίες λειτουργίας με την Air Nostrum», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Οι εσωτερικοί χώροι διαθέτουν διαφανείς τοίχους που προσφέρουν θέα στην ύπαιθρο. Το αερόπλοιο Airlander 10 θα πετάει σε μέγιστο ύψος 20.000 ποδιών.
Ο πρόεδρος της Air Nostrum, Κάρλος Μπερτομέου, δήλωσε ότι τα αερόπλοια θα βοηθήσουν την εταιρεία του να επιτύχει τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Fit for 55» για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τουλάχιστον 55 τοις εκατό έως το 2030.
«Το Airlander 10 θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές και για αυτόν τον λόγο έχουμε κάνει αυτή τη συμφωνία με την HAV», ανέφερε. «Η βιωσιμότητα… είναι ήδη αδιαπραγμάτευτο γεγονός στις καθημερινές δραστηριότητες της εμπορικής αεροπορίας».
Η HAV θα ξεκινήσει την κατασκευή του στόλου φέτος, δημιουργώντας 1.800 θέσεις εργασίας στο Γιορκσάιρ του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η εταιρεία είπε ότι εργάζεται για «περαιτέρω εξελίξεις στην ηλεκτρική πρόωση» και ελπίζει ότι το Airlander 10 θα γίνει το πρώτο αεροσκάφος μεγάλης κλίμακας που θα επιτύχει πτήση μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.