ΑΘΗΝΑ
14:13
|
19.04.2024
Οι συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων των αεροδρομίων, είναι τόσο κακές που οι άνθρωποι απλά δεν θέλουν πλέον να εργάζονται εκεί ή αρρωσταίνουν.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Περισσότερες από 1.000 πτήσεις της Lufthansa ακυρώθηκαν σήμερα λόγω της 24ωρης απεργίας του προσωπικού εδάφους, επηρεάζοντας δεκάδες χιλιάδες επιβάτες στην τελευταία ταξιδιωτική αναταραχή που έπληξε την Ευρώπη.

Η εταιρεία αναγκάστηκε να ακυρώσει σχεδόν όλες τις πτήσεις της στους βασικούς κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, και περισσότεροι από 134.000 επιβάτες χρειάστηκε να αλλάξουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια ή να τα ακυρώσουν εντελώς, καθώς το πανίσχυρο συνδικάτο Ver.di κάλεσε τα 20.000 μέλη του που εργάζονται ως προσωπικό εδάφους να απεργήσουν, διεκδικώντας αυξήσεις 9,5% στους μισθούς για τους επόμενους 12 μήνες.

Εκπρόσωποι του σωματείου τονίζουν ότι η κατάσταση στους εργαζόμενους στα αεροδρόμια έχει επιδεινωθεί λόγω σημαντικής έλλειψης προσωπικού, του υψηλού πληθωρισμού και των μισθολογικών περικοπών.

Η απεργία έρχεται σε μια στιγμή που τα αεροδρόμια στη Γερμανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη ήδη βρίσκονται αντιμέτωπα με το χάος ατέλειωτων ουρών αναμονής, λόγω ελλείψεων προσωπικού.

Καθώς ο πληθωρισμός εκτινάσσεται, οι απεργίες για υψηλότερες αμοιβές από τα πληρώματα των αεροδρομίων στη Γαλλία και τους πιλότους της Scandinavian Airlines στη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Δανία έχουν βαθύνει το χάος για τους ταξιδιώτες που βρίσκονται αντιμέτωποι με  ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής, μεγάλες καθυστερήσεις, απώλεια αποσκευών ή μεγάλη αναμονή για αποσκευές στα αεροδρόμια.

«Χιλιάδες αζήτητες βαλίτσες, δυσαρεστημένοι επιβάτες που στέκονται στην ουρά για ώρες και μετά χάνουν το αεροπλάνο τους: Ετσι θα είναι η εναέρια κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2022. Η Lufthansa ακύρωσε σχεδόν 6.000 πτήσεις μόνο για τον Ιούλη και τον Αύγουστο. Πίσω από αυτό, ωστόσο, κρύβονται οι συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων των αεροδρομίων, μερικές από τις οποίες είναι τόσο κακές που οι άνθρωποι απλά δεν θέλουν πλέον να εργάζονται εκεί – ή αρρωσταίνουν», γράφει η γερμανική εφημερίδα Tagesschau.

Οι συνθήκες εργασίας στον κλάδο επιδεινώνονται εδώ και χρόνια, ενώ η πανδημία έχει δυσκολέψει περισσότερο την κατάσταση, αναφέρει ο κοινωνιολόγος Ερικ Σπαρν – Βολφ που ερευνά τις συνθήκες εργασίας στην αεροπορική βιομηχανία. «Αρχικά, οι αιτίες βρίσκονται στην πραγματικότητα, στην πολιτική απορρύθμιση και απελευθέρωση από τη δεκαετία του 1990, η οποία ξεκίνησε σε επίπεδο ΕΕ», επισημαίνει. «Ως αποτέλεσμα, υπάρχει πλέον πραγματικός και σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων αεροπορικών μεταφορών σε όλες τις συναλλαγές, ο οποίος τελικά πραγματοποιείται μέσω της μείωσης του κόστους του προσωπικού και συνεπώς σε βάρος των εργαζομένων», προσθέτει.

Σε ορισμένα αεροδρόμια, ειδικότερα στην καθαριότητα απασχολούνται μόνο οι μισοί εργαζόμενοι σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια. Επιπλέον, οι άνθρωποι συχνά χρησιμοποιούνται μόνο για μικρές βάρδιες, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται μεγάλη «ευελιξία» και ο κατώτατος μισθός δεν επαρκεί.

Οι απολύσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδήγησαν σε ακόμη λιγότερο προσωπικό, που εξουθενώνεται και έχουν αυξηθεί σημαντικά οι αναρρωτικές άδειες. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι θα πρέπει να επωμίζονται όλο και περισσότερη δουλειά. «Αρα, είτε αρρωσταίνουν είτε αναζητούν άλλη δουλειά», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Με πληφορορίες από Associated Press, 902.gr

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πακιστάν: Αστυνομικοί σκότωσαν βομβιστή για να αποτρέψουν επίθεση στο Καράτσι

«Φτηνά, θυμωμένα, αποτελεσματικά»: Πώς τα επίγεια μη επανδρωμένα σκάφη ενσωματώθηκαν στη ζώνη του πολέμου

Εκλογές στην Ινδία: Στις κάλπες από σήμερα και μέχρι την 1η Ιουνίου

Πρόστιμα 1.480.000 εκατ. ευρώ σε JYSK, Leroy Merlin, Πλαίσιο-Πλασματικές εκπτώσεις

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα