ΑΘΗΝΑ
03:07
|
26.04.2024
Οι προσπάθειες των Γερμανών για  οικονομίες δεν γνωρίζουν περιορισμούς ούτε καν σε θέματα όπως η θέρμανση, το ζεστό νερό ή τα τρόφιμα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς εκατομμυρίων νοικοκυριών χτυπά στη Γερμανία η αύξηση του πληθωρισμού και ο εφιάλτης μίας σοβαρής ενεργειακής κρίσης από το ερχόμενο φθινόπωρο ή χειμώνα. Αρκετοί εργαζόμενοι (ιδιαίτερα οι χαμηλόμισθοι) έχουν ξεκινήσει από τώρα προσπάθειες για την εξοικονόμηση χρημάτων σε μία προσπάθεια να επιβιώσουν σε δύσκολες (οικονομικά) συνθήκες.

Πρόσφατη έρευνα του Ιδρύματος Χανς Μπέκλερ, που επικαλείται σε σχετικό εκτενές ρεπορτάζ η Ντόιτσε Βέλλε αναφέρει πως το 60% των νοικοκυριών με καθαρό εισόδημα κάτω από 2.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνει ότι  περιορίζει τις μετακινήσεις με ιδιωτικό αυτοκίνητο. Άλλες οικογένειες διαθέτουν μέσω εφαρμογών σε έξυπνα κινητά το αυτοκίνητό τους φιλοδοξώντας επιπλέον έσοδα έως 90 ευρώ μηνιαίως.

Μία άλλη έρευνα της εταιρείας συμβούλων PwC καταγράφει πως πλέον ο ένας στους δύο Γερμανούς δηλώνει ότι θα περιορίσει τη συνολική διάρκεια των επόμενων διακοπών του. Από αυτούς, το 73% επιλέγει προορισμό, για τον οποίο δεν χρειάζεται αεροπορικό εισιτήριο.

Της μόδας στη Γερμανία γίνονται πλέον και οι διακοπές σε δωμάτια ή εξοχικές κατοικίες που δίνουν τη δυνατότητα στους ενοίκους να μαγειρέψουν οι ίδιοι το φαγητό τους . Περίπου το 60% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα προτιμήσει αυτή την οικονομική λύση για να εξοικονομήσει χρήματα από ένα εστιατόριο.

έρευνα της βιομηχανίας τροφίμων που επικαλείται η γερμανική τηλεόραση (ARD), το 57% των καταναλωτών αναζητεί πιο συμφέρουσες τιμές, ενώ ο ένας στους τρεις πηγαίνει πλέον το σούπερ μάρκετ με γραπτή λίστα για τα ψώνια, ώστε να μην παρασύρεται σε αυθόρμητες ή περιττές αγορές. Μόλις το 44% των ερωτηθέντων δηλώνει πλέον ότι η γεύση είναι το κύριο κριτήριο για τις αγορές του, ενώ ένα ποσοστό 67% αναφέρει ως κύριο κριτήριο την τιμή του προϊόντος.

Σύμφωνα με την έρευνα του Ιδρύματος Χανς Μπέκλερ, το 39% των Γερμανών, ανεξαρτήτως εισοδήματος, θέλει να περιορίσει τις αγορές τροφίμων. Ο ένας στους δέκα λέει μάλιστα ότι θα αγοράζει «σημαντικά λιγότερα» τρόφιμα απ’ ότι στο παρελθόν. Το ποσοστό αυξάνεται σημαντικά στους χαμηλόμισθους. Σχεδόν ο ένας στους δύο θα μειώσει της αγορές ρούχων και υποδημάτων.

Οι προσπάθειες των Γερμανών για  οικονομίες δεν γνωρίζουν περιορισμούς ούτε καν σε θέματα όπως η θέρμανση, το ζεστό νερό ή τα τρόφιμα.

Περιορισμούς στη θέρμανση και στην κατανάλωση ζεστού νερού προγραμματίζει το 60% των ερωτηθέντων έρευνας του ιδρύματος Ιδρύματος Χανς Μπέκλερ. Πολλοί από αυτούς παίρνουν από τώρα μία «γεύση» για τον δύσκολο χειμώνα καθώς πολλοί πάροχοι φυσικού αερίου εξαγγέλλουν σημαντικές αυξήσεις από τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις, μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων που διαμένει σε σπίτι 100 τ.μ. και μέχρι σήμερα κατανάλωνε 18.000 κιλοβατώρες τον χρόνο, πληρώνοντας 1.080 ευρώ για φυσικό αέριο, του χρόνου θα κληθεί να πληρώσει για την ίδια ποσότητα 3.240 ευρώ (περιλαμβανομένου του ειδικού τέλους).

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πικρία για ΠΑΣΟΚ και Ευρωκοινοβούλιο εκφράζει η Εύα Καϊλή

Ποιοι κατεβαίνουν στις ευρωεκλογές με την Πλεύση Ελευθερίας

Νέος γύρος ελληνοτουρκικών συνομιλιών Θετικής Ατζέντας αύριο, στην Τουρκία

Οι προηγούμενες εκλογές μέτρο σύγκρισης στις ευρωεκλογές λέει ο Μητσοτάκης στο ΣΚΑΪ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα