ΑΘΗΝΑ
14:18
|
12.05.2024
Η απίστευτη απάτη με το… πρόσωπο του Αμερικανού ηθοποιού - Tι είναι η τεχνολογία deepfake.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ο ατζέντης του Μπρους Γουίλις διέψευσε τις αναφορές ότι ο σταρ του κινηματογράφου πούλησε τα δικαιώματα στο πρόσωπό του, μεταδίδει το BBC.

Την περασμένη εβδομάδα, αναφέρθηκε ευρέως ότι ο Γουίλις, στην πρώτη συμφωνία του είδους του, είχε πουλήσει το πρόσωπό του σε μια εταιρεία deepfake που ονομάζεται Deepcake.

Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος του ηθοποιού είπε στο BBC ότι δεν είχε «καμία συνεργασία ή συμφωνία» με την εταιρεία.

Ένας εκπρόσωπος της Deepcake είπε επίσης ότι μόνο ο Γουίλις είχε τα δικαιώματα στο πρόσωπό του.

Ο Γουίλις ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την υποκριτική τον Μάρτιο, αφού διαγνώστηκε με αφασία, μια διαταραχή που επηρεάζει την ομιλία.

Τα Deepfakes χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τεχνολογία μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία ρεαλιστικών βίντεο – συχνά διασημοτήτων ή πολιτικών. Για τους ηθοποιούς που δεν μπορούν πλέον να παίξουν, η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι.

Στις 27 Σεπτεμβρίου, η Daily Mail ανέφερε ότι είχε συναφθεί συμφωνία μεταξύ του Γουίλις και της Deepcake.

«Ο δύο φορές βραβευμένος με Emmy Μπρους Γουίλις μπορεί ακόμα να εμφανίζεται σε ταινίες αφού πούλησε τα δικαιώματα εικόνας του στη Deepcake», αναφέρει το άρθρο.

Η ιστορία έγινε αντιληπτή από την Telegraph και μια σειρά από άλλα μέσα ενημέρωσης.

«Ο Μπρους Γουίλις έγινε ο πρώτος σταρ του Χόλιγουντ που πούλησε τα δικαιώματά του για να επιτρέψει σε ένα «ψηφιακό δίδυμο» του να δημιουργηθεί για χρήση στην οθόνη». είπε η Telegraph.

Αλλά αυτό δεν φαίνεται να ισχύει.

Αυτό που είναι αλήθεια είναι ότι ένα deepfake του Μπρους Γουίλις χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία μιας διαφήμισης για τη Megafon, μια ρωσική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, πέρυσι.

Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στη διαφήμιση δημιουργήθηκε από την Deepcake, η οποία περιγράφει τον εαυτό της ως εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης που ειδικεύεται στα deepfakes.

Η Deepcake είπε στο BBC ότι είχε συνεργαστεί στενά με την ομάδα του Γουίλις για τη διαφήμιση.

«Αυτό που σίγουρα έκανε είναι ότι μας έδωσε τη συγκατάθεσή του (και πολλά υλικά) να φτιάξουμε το ψηφιακό του δίδυμο», είπαν.

Η εταιρεία λέει ότι διαθέτει μια μοναδική βιβλιοθήκη με διασημότητες υψηλής ανάλυσης, influencers και ιστορικές προσωπικότητες.

Στον ιστότοπό της, η Deepcake προωθεί τη δουλειά της με μια προφανή φράση του κ. Γουίλις: «Μου άρεσε η ακρίβεια του χαρακτήρα μου. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για μένα να γυρίσω τον χρόνο πίσω.

«Το νευρωνικό δίκτυο εκπαιδεύτηκε στο περιεχόμενο του Die Hard και του Fifth Element, οπότε ο χαρακτήρας μου μοιάζει με τις εικόνες εκείνης της εποχής».

Ωστόσο, ο ατζέντης του Γουίλις είπε στο BBC, «Παρακαλώ να ξέρετε ότι ο Μπρους δεν έχει καμία συνεργασία ή συμφωνία με την εταιρεία Deepcake».

Το BBC ρώτησε τον ατζέντη του Γουίλις αν είχε συνεργαστεί ποτέ με την Deepcake ή αν η φράση που χρησιμοποιούσε η εταιρεία ήταν ακριβής.

Το BBC δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση.

Σε δήλωση της Deepcake, η εταιρεία είπε ότι οι αναφορές ότι είχε αγοράσει τα δικαιώματα για το πρόσωπο του Μπρους Γουίλις ήταν ανακριβείς.

«Η διατύπωση για τα δικαιώματα είναι λάθος… Ο Μπρους δεν μπορούσε να πουλήσει σε κανέναν κανένα δικαίωμα, είναι δικά του από προεπιλογή», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η σύγχυση υπογραμμίζει πόσο νέα είναι αυτή η τεχνολογία – και την έλλειψη σαφών κανόνων γύρω από αυτήν.

Η αντικατάσταση μέσω τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται να είναι μια αυξανόμενη τάση. Ο ηθοποιός του Darth Vader, Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, αποσύρθηκε πρόσφατα από το ρόλο του διάσημου χαρακτήρα, αλλά η φωνή του συνεχίστηκε. Η Respeecher, μια άλλη εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης, φέρεται να έχει χρησιμοποιήσει αρχειακό υλικό και έναν αποκλειστικό αλγόριθμο για να αναπαράγει τα φωνητικά του Vader.

Αυτό το καλοκαίρι, η Disney κυκλοφόρησε το τελευταίο spinoff του Star Wars, Obi-Wan Kenobi. Η σειρά χρησιμοποίησε την τεχνολογία της Respeecher για να αναπαράγει την ομιλία του Vader και να τον κάνει να ακούγεται νεότερος.

Η αντικατάσταση μέσω τεχνητής νοημοσύνης, ωστόσο, είναι αμφιλεγόμενη.

Τον Απρίλιο, το Equity, το σωματείο εργαζομένων στις παραστατικές τέχνες του Ηνωμένου Βασιλείου, ξεκίνησε την καμπάνια, Stop AI Stealing The Show. Ορισμένοι ανησυχούν ότι τα deepfakes τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να αφαιρέσουν τη δουλειά από τους ηθοποιούς.

Υπάρχουν επίσης ανησυχίες ότι οι ηθοποιοί θα μπορούσαν να χάσουν τον έλεγχο των προσώπων και της φωνής τους.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Αερόστατα στο πεδίο της μάχης: Ποια η χρήση τους;

Βόρεια Κορέα: Νέο σύστημα MLRS με εκτοξευστή 240 χιλιοστών

Τουρκία: Αναβάθμιση των μη επανδρωμένων χερσαίων οχημάτων

Έφτιαξαν τρισδιάστατη ανακατασκευή τμήματος του εγκεφάλου

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα