Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδεσεων, ‘Αδωνις Γεωργιάδης συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, του ΣΕΛΠΕ και της ΕΣΕΕ.
Στη συνάντηση αυτή, ο υπουργός υποστηρίζει ότι συμφωνήθηκε πως κάθε σούπερ μάρκετ θα προσδιορίσει ένα «καλάθι της νοικοκυράς» για τα προϊόντα του οποίου θα «δοθεί η μάχη να συγκρατηθούν οι τιμές».
Πέραν του αξιοσημείωτου σεξιστικού lapsus (;) του υπουργού (υπάρχει και ο περισσότερο δόκιμος όρος «καλάθι του καταναλωτή»), το «καλάθι της νοικοκυράς» δε θα μοιάζει και πολύ με μια ουσιαστική διατίμηση, αφού υποδηλώνει ότι οι επιχειρηματίες απλά υπόσχονται αόριστα να «δώσουν μάχη» για να συγκρατήσουν (και όχι να μειώσουν) τις τιμές.
Ο Α. Γεωργιάδης υπογράμμισε, άλλωστε, ότι δεν τέθηκε στη συζήτηση το «πάγωμα» των τιμών, καθώς, όπως σημείωσε, «το πάγωμα δεν είναι στο δικό τους χέρι».
Επιπλέον, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται για «συμφωνία κυρίων». «Η κάθε αλυσίδα θα κάνει τη δική της πολιτική. Δεν παραβιάζουμε το δίκαιο του ανταγωνισμού. Είναι κάτι που δεν θα κάναμε ποτέ».
Στο «καλάθι», το οποίο θα προκύψει από 20 βασικές κατηγορίες προϊόντων, θα συμπεριλαμβάνονται 50 προϊόντα που θεωρούνται απαραίτητα, για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού.
Βέβαια, το ποια προϊόντα θεωρούνται απαραίτητα, θα το αποφασίσουν, απ’ ό,τι φαίνεται, οι ίδιες οι αλυσίδες, καθώς το «καλάθι» προβλέπεται να είναι διαφορετικό για κάθε αλυσίδα.
Το παρουσιαζόμενο σκεπτικό περιγράφει μάλλον ένα πεδίο διαφήμισης (λαμπρό) για τις μεγάλες αλυσίδες (και την κυβέρνηση), παρά μια διαδικασία καθορισμού συγκεκριμένων τιμών για συγκεκριμένα προϊόντα και σημεία πώλησης.
Εν τω μεταξύ, το να ανταπεξέλθουν στο εβδομαδιαίο έξοδο της προμήθειας με βασικά αγαθά, γίνεται ολοένα και δυσκολότερο για τα νοικοκυριά, καθώς ο πληθωρισμός καλπάζει και ενώ υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις κερδοσκοπικής συμπεριφοράς εκ μέρους των σούπερ μάρκετ.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης ευχαρίστησε τους ιδιοκτήτες αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το ότι «η ελληνική αγορά, όπως και κατά την περίοδο της πανδημίας, κατάφερε να ξεχωρίσει και να μην έχει ζητήματα ελλείψεων» και δήλωσε βέβαιος «πως θα καταφέρει και τώρα να έχει πλήρη επάρκεια προϊόντων παρά τις πολύ μεγάλες διεθνείς πιέσεις σε διάφορα είδη προϊόντων».