Την πρόσφατη ανακοίνωση του «καλαθιού της νοικοκυράς» από τον Άδωνι Γεωργιάδη σχολίασε με δελτίο τύπου το ΜέΡΑ25.
Το κόμμα δηλώνει ότι το μέτρο θα αποτελέσει απλά ένα προνομιακό μέσο διαφήμισης για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ προβλέπει πως οι αλυσίδες ενδέχεται να ξεκινήσουν να «πουλούν» στους προμηθευτές τους μια θέση στην περίφημη λίστα του «καλαθιού».
Η ανακοίνωση τύπου του ΜέΡΑ25:
«Στο 12% ανακοίνωσε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ τον ρυθμό πληθωρισμού για τον μήνα Σεπτέμβριο. Όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές στο παρελθόν, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τον μέσο πληθωρισμό, όχι αυτόν που προκύπτει στα βασικά αγαθά του λεγόμενου «καλαθιού της νοικοκυράς». Βάσει αυτού του καλαθιού βασικών αγαθών, ο πραγματικός πληθωρισμός που βιώνουν τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα ανέρχεται στο 20%!
Η λύση της Μητσοτάκης Α.Ε είναι μόνο επικοινωνιακή. Όπως μας ενημέρωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης από τα πάντα φιλόξενα για τον ίδιο τηλεοπτικά παράθυρα των ολιγαρχικών ΜΜΕ, «δεν θα παρέμβει η κυβέρνηση στην αγορά, στον ανταγωνισμό, καθώς αυτός λειτουργεί ελεύθερα» (μτφρ δική μας: με τις ευλογίες της κυβέρνησης, διαμορφώνονται ωραιότατα καρτέλ για να μας κλέβουν).
Τι θα κάνει λοιπόν η Μητσοτάκης Α.Ε και ο κορυφαίος υπουργός της; Θα καλέσουν τα σούπερ-μάρκετ να συστήσουν μια λίστα προϊόντων, στη βάση 50 κατηγοριών προϊόντων, ονομάζοντας αυτή τη λίστα ως το “καλάθι του νοικοκυριού”. Όπως δήλωσε ξεκάθαρα ο Άδωνις Γεωργιάδης: «Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερη της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά».
Έχουμε λοιπόν το αμπαλάρισμα του απολύτως τίποτα σε «παρέμβαση του Υπουργού στην αγορά»· έχουμε μια απόλυτα επικοινωνιακή αντιμετώπιση ενός απόλυτα υπαρκτού προβλήματος! Το καρτέλ των σ/μ θα συνεχίσει ακάθεκτο να κερδοσκοπεί και μάλιστα με ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους: προφανώς οι μεγάλες αλυσίδες θα προωθήσουν την λεγόμενη ιδιωτική ετικέτα τους, κάτι που οι μικροί του κλάδου δεν έχουν ως δυνατότητα. Άρα άλλο ένα αβαντάζ υπέρ των μεγάλων και της περαιτέρω συγκεντροποίησης του κλάδου.
Με τις δε ψευδολίστες προϊόντων που τα ολιγαρχικά ΜΜΕ θα προβάλουν ως την δήθεν λύση στην ακρίβεια, δίνεται στα μεγάλα σ/μ άλλη μια ευκαιρία προσοδοφορίας, αυτή τη φορά «πουλώντας» θέσεις στη λίστα. Γνωρίζουμε ότι τα σ/μ πουλάνε τη θέση στο ράφι που θα τοποθετηθεί ένα προϊόν, τώρα θα πουλάνε και θέσεις στην ψευδολίστα του Άδωνι!
Μόνη ρεαλιστική λύση η θεσμοθέτηση Αυτόματης Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής, στο ύψος και στα επίπεδα του πραγματικού πληθωρισμού που δέχονται τα λαϊκά στρώματα, όπως προτείνει εδώ και καιρό το ΜέΡΑ25. Οτιδήποτε άλλο συνιστά σκέτη κοροϊδία και πολιτική απάτη».