Μετά το επιτυχημένο γερμανικό εγχείρημα του μηνιαίου εισιτηρίου των 9 ευρώ που εφαρμόστηκε τους τρεις μήνες του καλοκαιριού για σχεδόν όλα τα μέσα συγκοινωνίας ώστε να μειωθεί η χρήση των αυτοκινήτων και της κατανάλωσης καυσίμων, η κυβέρνηση του Καγκελάριου Όλαφ Σολτς προώθησε ένα νέο σχέδιο σχεδόν επταπλάσιας αξίας αλλά με τον ίδιο σκοπό: να εξοικονομηθούν καύσιμα ενόψει του αναμενόμενου «δύσκολου χειμώνα».
Την εισαγωγή ενιαίου εισιτηρίου 49 ευρώ/μήνα για τα μαζικά μέσα μεταφοράς σε όλη τη χώρα από την 1η Ιανουαρίου 2023, αποφάσισαν οι υπουργοί Μεταφορών της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και των κρατιδίων.
Στο πλαίσιο του τρίτου πακέτου βοήθειας της κυβέρνησης, το ομοσπονδιακό κράτος θα διαθέσει 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ για το εισιτήριο, ενώ άλλα τόσα θα δαπανήσουν τα κρατίδια για τη χρηματοδότηση του μέτρου. Σε αντάλλαγμα, οι τοπικές κυβερνήσεις ζητούν σχέδιο επέκτασης και χρηματοδότησης των δημόσιων συγκοινωνιών, ειδικά στις απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου ΑΡ από το Βερολίνο, η μηνιαία «κάρτα» (που δεν αποκλείεται να είναι και άυλη) κόστους 49 ευρώ θα έχει ισχύ σε όλη τη Γερμανία και θα αφορά όλα τα δίκτυα λεωφορείων, τραμ και μετρό στη χώρα τερματίζοντας τον λαβύρινθο των διαφορετικών εισιτηρίων και χρεώσεων που ισχύουν ως τώρα.
Ο Γερμανός ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ σε δηλώσεις που έκανε σήμερα μετά τη συνάντηση με τους ομολόγους από τα 16 γερμανικά κρατίδια αναφέρθηκε στον «δρόμο που άνοιξε το εισιτήριο των 9 ευρώ», λέγοντας πως «το απλό είναι και το καλύτερο».
Ο Βίσινγκ είπε πως το σχεδιαζόμενο νέο εισιτήριο εθνικής εμβέλειας θα είναι άυλο και θα έχει διάρκεια ενός μήνα με δυνατότητα ανανέωσης. Όπως το εισιτήριο των 9 ευρώ έτσι και το νέο των 49 ευρώ δεν θα ισχύει για τα τρένα των γραμμών intercity.