ΑΘΗΝΑ
15:19
|
13.05.2024
Ανησυχίες για την ασφάλεια των πτήσεων καθώς προωθούνται σχέδια για να μειωθεί το κόστος και να αντιμετωπιστεί η έλλειψη προσωπικού.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Αεροπορικές εταιρείες και ρυθμιστικές αρχές πιέζουν όλο και περισσότερο για πτήσεις με έναν μόνο πιλότο στο πιλοτήριο των επιβατικών αεροσκαφών αντί για δύο, προκειμένου να μειωθούν τα κόστη και να αντιμετωπιστεί η πίεση από τις ελλείψεις πληρωμάτων, εντείνοντας τις ανησυχίες για την ασφάλεια των πτήσεων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, περισσότερες από 40 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Βρετανίας και της Νέας Ζηλανδίας, ζήτησαν από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), το όργανο των Ηνωμένων Εθνών που καθορίζει τα αεροπορικά πρότυπα, να συμβάλει ώστε να γίνουν οι πτήσεις με έναν χειριστή «ασφαλής πραγματικότητα».

Ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA), σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου, συνεργάζεται επίσης με κατασκευαστές αεροσκαφών, προκειμένου να καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα εκτελούνται οι ατομικές πτήσεις και να προετοιμάσει κανόνες για την επίβλεψή τους, δίνοντας έναν ορίζοντα πέντε χρόνων στην πραγματοποίησή τους.

Τις ανησυχίες του για τα σχέδια εξέφρασε ο πρόεδρος της Αυστραλιανής και Διεθνούς Ένωσης Πιλότων, καθώς όπως ανέφερε ένας μοναδικός πιλότος θα είναι δύσκολο να αντιμετωπίσει μια έκτακτη ανάγκη. «Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, στραβώνουν αρκετά γρήγορα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Τίποτα μέχρι σήμερα δεν έχει αποδειχθεί πιο ασφαλές από «έναν δεύτερο ξεκούραστο, καταρτισμένο, καλά εκπαιδευμένο πιλότος που βρίσκεται στο θάλαμο πτήσης», ανέφερε η Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών στον ICAO τον περασμένο μήνα.

Οι προγραμματισμένες αλλαγές φέρνουν πολλές προκλήσεις. Δεν είναι ακόμη σαφές τι θα συνέβαινε εάν ο μοναδικός πιλότος καταρρεύσει ή αρχίσει να συμπεριφέρεται περίεργα. Ο αυτοματισμός, η τεχνολογία και η απομακρυσμένη βοήθεια από το έδαφος θα πρέπει με κάποιον τρόπο να αντικαταστήσουν την τεχνογνωσία, την ασφάλεια και την αμεσότητα ενός δεύτερου πιλότου.

Η αεροπορία κινείται προς αυτό το σημείο εδώ και δεκαετίες. Στη δεκαετία του 1950, τα πιλοτήρια των εμπορικών αεροσκαφών ήταν πιο γεμάτα, συνήθως με καπετάνιο, πρώτο αξιωματικό ή συγκυβερνήτη, μηχανικό πτήσης, πλοηγό και χειριστή ασυρμάτου. Η πρόοδος της τεχνολογίας κατέστησε σταδιακά περιττές τις τρεις τελευταίες θέσεις.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Έρευνα: Σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες θεωρεί ότι δεν ζει σε δημοκρατική χώρα

Αρμενία: 151 συλλήψεις διαδηλωτών κατά της παραχώρησης χωριών στο Αζερμπαϊτζάν

Γάζα: Εντός ωρών καταρρέει το σύστημα υγείας

Λογοκρισία στη RAI και πολιτιστική ηγεμονία: Η Μελόνι επιτίθεται

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα